Hejhallå

Pratade med en god vän via msn igår. Blev så inspirerad av hennes bloggande att jag måste väcka upp min egen blogg. Dessutom passar jag på att sno en grej direkt från hennes blogg. ;) *hihi* Så, here´s to you, Finkel (eller var det Tratten?? ) ;)

Idag: har jag varit en riktig hemmafru, med fönsterputsning och våffelgräddning på programmet.. Tur att de små snart kommer hem fårn dagisinskolningen, så jag får lite mening i livet..
Igår: Var jag med på dagis. Fachinerande att se L. och O.
I förrgår: Dagis då med. Sen lite annat som bara var BAJS.
Imorgon: Är det lördag, o då ska vi dricka oboy framför tv:n som vi alltid gör på lördagsmornar
I övermorgon: Är det min sista dag på semestern, ångesten ALLAN!

Favoritmånad: Alla mer eller mindre. Som tur är har jag fått barn under de två värsta månaderna på året (november och mars) så det livar upp då. Maj-september är nog ändå allraallra bäst!
Tv eller film: Tv, jag LÄNGTAR efter Desperate Housewife och Greys anatomy nu!
Bok eller tidning: Denna sommar böcker, annars hinner jag mest med tidningar (Eller orkar..??)
Bar eller nattklubb: *gaaah* Bar då
Arbete eller skola: Semester! Annars jobb
Morgon eller kväll: Kväll!
Klädsel just nu:  Svart capribyxor och svart linne
Sällskapspel eller Tv-spel:  Sällskapsspel
Kramas eller pussas: Både och!
Promenad eller bio: Promenad

Öl eller vin: vin, lätt!! 
Godis eller snacks: Både och..
Byxor eller kjol:  Helst kjol nu på sommaren!
Senast sedda film: En prinsessas dagbok 2 *hihi*
Komiker: Finns många roliga, Robert G är väl typ bäst!
Skådespelare: Hugh Grant är en favvo
Artist: Winnerbäck *älskar*


Förhållande eller singel: Förhållande
Hetro, bi eller homo: Jag är hetero
Kärlek eller vänskap: Både och, tack!
Glasögon eller linser: Glajjer
Storstad eller småstad: Småstad (För jag är född i en småstad, växte upp blev kär i en småstad *sjunger*)
Stökigt eller städat: Gärna städat, men med 6 personer i familjen blir det lätt stökigt
Restaurang eller hemlagat: Både och!
Tävling eller lek: Tävling, jag är tävlingsmänniksa tyvärr
Jacka eller kappa: jacka, jag är väl ingen TANT! ;)
Stark eller svag: Är nog ganska stark
Brun eller blek: Fräknig!
Favoritbutiker: IKEA, Granit, P.op, Åhlens, + en miljon till
Favoritnöje: Att lyssna på mina barn! ;)
Favoritmat: Åh, det finns så mycket!! Texmex är en favorit, grekisk sallad är en annan, lasagen är en tredje.
Fjantig eller tuff: Tuff
Händer eller fötter: Händer! Fotfobi!
Sparare eller slösare: Slösa med ekonomiskt sinne
Senast köpta skiva: Köpta?? Vet inte!
Sparar till: Framtiden
Väntar på: Nåt gott..
Pålägg som gäller: Idag; kokt ägg med kaviar
Dagens dryck: Water

Senaste boken du läste: "Svek" Karin Alvtegen
Senaste maträtten du åt: Köttbullar och makaroner (Söttebullar och makanoner.. :))

Senaste repliken du yttrade: "Hallå? Sover du eller?" L. somnade när jag läste en bok
Senaste personen du träffade: Min familj + kompisen Ida
Senaste personen du pratade i telefon med: Ida
Senaste personen du fick brev av: Agneta
Senaste gången du sov: inatt..
Senaste saken du köpte: 2 matlådor
Vad har du gjort idag: Se ovan. + läst en massa för L.
Gillar du svarta kläder: I LAJK
Hur tidigt stiger du upp: Olika varje dag..
Vilken färg har du på håret: Säg det, har nog typ 5 nyanser
Vad har du för färg på ögonen: Blå
Var har du ont: Nacken!
Vad lyssnar du på för musik nu: Winnerbäck
Vad tycker du om idrott: Tycker om, både att se och att utöva. (I måttliga mängder dock..)
Vad har du för klocka: Använder inte
Favoritgodis: Finns alldeles för mycket gott!
Dyraste plagg du köpt: Något ytterplgg, eller skor antar jag.
Har du jobb: japp..
Vad fick du på ditt senaste prov: Alla rätt på ett test om diabetes och insulin på jobbet.. *hoho*
Favoritämne i skolan: Psykologi
Något du är stolt över: Mina fantastiska, underbara, roliga gullungar!! Förståss!!

Så nu har känner jag mej duktig..Adjöken!



Kommentarer
Postat av: Åsa

jag är STOLT över dig å hedrad av att du antog utmaningen :) aj lavv jo änd aj miss jo väry match! kramkram!

Postat av: Åsa

Föresten, check this out! Det är ju som gjort för din familj.. http://www.isa.nu/shop/shop_blandgiraffer.html

kram igen!

2006-08-11 @ 17:41:17
URL: http://fialotta.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback