Lördag

I dag är det lördag, och jag är ledig. Skönt! Fast tyvärr tokregnar det ute och är så grått. Jag längtar redan till kvällen när jag ska ligga i soffan och halvsova till "Harry Potter och de vises sten". :)

I dag har jag och mina flickor namnsdag. Hurra för oss! :) L. fick en glitterbricka och M. fick parfym. Själv fick jag ett frisörbesök tidigare i veckan. Gick hos en ny frisör. Hon var jättetrevlig! Plus att hon hade bra smak. Hon hade också en liten O-pojke hemma. :)

Just nu är det lugnet här hemma. Alla barnen är utspridda och leker/grejar med saker de gillar. O. pratar om M:s kompis Mikaela, eller Mikaelak som han säger. *hihi*

En sak som är ganska intressant med sons lek är att när det alltid någon som är i fara. Alltid är det någon som skriker "LÄLP LÄLP!!!!" Spelar ingen roll vad han leker med så är det alltid så. Han blir nog brandman när han blir stor. :)

På onosdag är det lucia. L. har velat hit coh dit vad hon vill vara. Hon har verkligen varit inne på ALLT, tom. stjärngosse. :) Vi får se vad det blir i slutändan. O. ska nog vara pepparkaksgubbe. Helst skulle jag vilja att han vore stjärngosse, det finns inget sötare. Men jag tror det får vänta några år, tills han kan skrida in lite bättre. L. bränner av luciasångerna dagarna i ända här hemma. O. nynnar mest på "Tanta lusjia" :) Älskade ungar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback