Gladare idag!

I dag känns livet lite lättare igen. Solen skiner och jag mår bra. :)

Barnen verkar också pigga, fast i morgon ska vi och ta halsprov på dem. För säkerhetsskull. Jag misstänker att det är O. som har smittat mej med streptokocker. Han fick ju hög feber för en vecka sedan. Sen blev han alldeles fnasig i hyn, och fick även prickar. Likadant med L. några dagar senare. Hade tänkt att de skulle ta prov samtidigt som jag, men ändrade mej när ssk:an var så  dum. Aldrig i livet att en sån människa får röra mina barn!

I dag är jag ledig, men i morgon ska jag jobba. Ska bli ganska skönt att gå dit. Att bara ligga inne och begla är inte min melodi. I går fick jag lov att ta en promenad på kvällen för att inte ruttna bort. Jag är en riktig utemänniska. :) Alltså utomhusmänniska, kanske jag ska säga.. *haha* I morgon ska jag iaf på kurs om småhjälpmedel. Snart är det dags för medarbetarsamtal på jobbet. Vet att chefen kommer sätta hårt mot hårt och kräva svar på känsliga frågor. Jobbigt. Fast jag har inget att vara rädd för , tack och lov. Men andra har nog..

Neee.. nu ska jag pröva att göra en poll. Har ändå inget vettigt att skriva..

Kommentarer
Postat av: Emma

Småhjälpmedel...för vad? Jag gissar att du arbetar i vården?/Emma

Postat av: Amlon

Du gissar rätt. Småhjälpmedel är allt från "knafflar" (kniv och gaffel i ett) och korgar att hänga innanför brevinkastet, till olika kuddar att ha i sängen och griptänger osv, osv. Allt för att underlätta livet för brukaren. :) Det finns verkligen hur mycket som helst, så det var intressant.

2006-11-07 @ 20:10:21
Postat av: Baraal

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

2008-04-15 @ 10:25:36
URL: http://baraal.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback