Ledig..

..finns det något härligare? Gårdagen på jobbet gick bra. Dagen var låång, fick äta kakor för att inte somna. Men så roligt vi hade på jobbet i helgen var det längesedan jag hade. Skrattade så tårarna sprutade. :)

Men n og är det skönast att vara hemma under korkeken. :) I dag har barnen lekt som små änglar. Båda småisarna har världens fantasi. Det är otroligt roligt att lyssna på dem när de leker. Sen har vi varit ner på stan och handlat. De har börjat med "nyttiga hyllor" framme vid kassan på Hemköp. Jag fick lov att köpa en påse äppelchips. Jättegott!

I helgen har jag varit lite arg över arbetsfördelningen här hemma. Men nu ska här till tuffare tag. Världen stannar ju inte bara för att sambo-M börjar jobba liksom.

I går såg jag reprisen på Bonde söker fru. Vad har hänt med Per-Martin? Han har sjunkit i mina ögon, medans Andreas och Micke är klart intressantast att följa. Markus är bara så överpinsam. "Vad tycker du om mej, då?" Usch. Han tjejer är ju så unga också. Herregud, nitton år. Det märks. Synd att inte Börje gick vidare. Tror att han skulle ha gjort bra tv. :)

Jag, O och L ska äntligen gå på gympa idag. Gympahallen har varit avstängd i några veckor, sen var det höstlov och halsfluss. Men i kväll är vi laddade. :) Det bästa på hela gympan är nog uppvärmningslåtarna. Samma låtar varje gång. "Honky tonk" är den allra bästa. Den bränner sångfågeln O. av med jämna mellanrum här hemma också, sötpotät! "Jag stjäckej höga ben fjam å skaka lite gjann. Hoppa junt i jing dasna hååånki tonk, dä va allt föj denna gången" :))

Nu måste jag börja laga mat. Det blir nog en kycklinggratäng. Ris, stekt bacon+ champinjoner + paprika, kyckling i en ungsfast form. På med grädde/cremefraiche med lite chilisås i. Gott och enkelt!

Kommentarer
Postat av: Emma

Oh! Nu blev jag hungrig. Lät gott med kyckliggratäng. Jag har inte följt "Bonde söker fru". Har liksom blivit litet trött på dokusåpor. Men Börje lyckades jag se när det var trailers. Tror också att han skulle gjort sig i TV :-)

Postat av: Åsa Andersson

åh.. va gott det lät med kycklinggratäng! Det ska jag testa endera dagen :) Idag har vi varit till IKEA *tjoho*

2006-11-13 @ 17:30:14
Postat av: Birgerandrine

I enjoyed my visit. Greetings from Germany

2010-04-21 @ 11:18:36
URL: http://birgerandrine.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback