Wake up!! It´s not the eighties anymore

Här sitter jag och ugglar. Sitter och lyssnar på Roxettes samlingsbox. Hjälp, vad mycket minnen jag har till deras låtar. De måste ju ha spelats på vartenda disco jag var på under tonåren. Det är nästan så jag blir lite sentimental. :)

Lyssnade på Tracks idag också. Det var ju standard på lördagarna. Först hängde man på stan. Kanske köpte man senaste Frida eller Vecko revyn och lite godis. Eller kanske lite Jane Hellen-shampoo? Eller hårspray? Sen cyklade man hem som en tok och laddade stereon med ett band. För nu skulle det lyssnas på Tracks, och spela in ett nytt fräscht blandband. Antagligen hade jag min svarta Boss-joggingbyxor på mej, självklart nedstoppade i vita tubsockor med ränder på. Tröjan var nog grön med Goofy på. Frisyren var endera hockeyfrilla eller permanentat, med bleka slingor såklart! ;)

                                                                         



Här är en av mina bästa LP-skivor på 80-talet. 1987 kom den. Kommer så väl ihåg när jag köpte den. Det var kvällsöppet på stan. Jag träffade några killar från en paralellklass som ville se vad jag hade köpt för skiva. ;) Den kom ut 1987, då var jag fjorton år. Nu har jag en dotter som är _nästan_ lika gammal som jag var då. Läskigt!

"Should've known better
Than to fall in love with you
Now love is just a faded memory
Should've known better
Now I'm a prisoner to this pain
And my heart still aches for you"

Should´ve known better- Richard Marx

:) Jag är glad att man var med på 80-talet på riktigt!

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag var lite sur på att Kaj Kindvall alltid var tvungen att prata mitt i låtarna - han förstörde ju lite av inspelningen för mig ;))

Här var det nog Frida eller Okej som köptes, kommer inte ihåg när jag slutade köpa starlet ;)

En riktigt festlig kväll hade jag rosa lång, vid kjol, matchande tröja och höga, lite nedhasade, stövlar. Eller kortkortkort kjol och pantalonger (vilket namn! *hihi*) under, tubsockar och basketdojjor, och så kanske en skjorta med kragen RAKT UPP :)) På sommaren var det kort klockad kjol med tillhörande linne, svart med BOSS på *haha* Brett bälte i midjan! Tygskor! Frisyren var lite lik Richard Marxs *HAHA* Herregud om man fick se sig själv ;))

Ljuva 80-tal! :))

2006-11-06 @ 09:51:07
Postat av: Amlon

Jag dööör! ;) Visst var man en läckerbit på det ljuva 80-talet. *hahaha* Det där med skjortkragen kommer jag i håg.. ;)

2006-11-06 @ 13:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback