Fru Neggo

Häromkvällen jobbade jag med den mest negativa mäniska som finns i hela världen. Hon tar så mycket energi av mej, jag blir alldeles slut av att jobba med henne. När man jobbar dagtid kan man försöka att undvika henne. Men på kvällarna är vi ju bara två stycken och då krävs ju visst samarbete. Det spelar liksom ingen roll vad någon har gjort/inte gjort så är det helt fel.

Det enda hon gjorde under 5 timmar var att beklaga sej på _alla_ andra i hela världen, hur dåliga och dumma (och POSITIVA och duktiga) de var. När jag satte på tv:n på våran rast satte hon sej i ren protest med _ryggen_ mot tv:n, bara för att markera att hon minsann aldrig tittade på tv, och att alla på tv:n var dåliga. Hon är lite för MER än alla andra, hela tiden!

Jag orkar inte med henne. Jag försöker ignorera henne. Men det är svårt då hela gruppen blir konstig när hon ärr där. Det är som om ingen törs säga något över huvudtaget. Säger någon nåt privat så sitter hon och himlar med ögonen och suckar. Förstår ni att jag undviker att berätta något om mina roliga barn för henne??

Hur undviker man att bli som henne? Jag märker att vissa på mitt jobb (som jobbat länge med henne) kan falla in i samma beteende som henne ibland. Det är min värsta mardröm! Fast nu har väl jag visserligen fallit in i det beteende genom den här bloggen om henne.. Shit! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback