Sun is shining,

 the weather is sweet
                  Make you wanna move your dancing feet
                  To the rescue, here I am
                  Want you to know ya, where I stand

Lite Bob Marley på morgonen. Najs! Fast texten stämmer inte, visserligen skiner solen men det blåser tokmycket. Jag _hatar_ blåst. Snart ska jag cykla till jobbet. I dag jobbar jag delad tur. (7-10.30 + 16-21). I pausen ska jag bl.a gå på stan med mamsen. Det ska bli kul! :)

I går hade jag och småisarna en underbar dag. Först var vi på barnteater. Den var jättebra! Barnen satt som ljus. Alldeles förtrollade av vad de såg. Jag blev nästan lite tårögd av att se deras engagemang. ;) Sen gick vi och lånade böcker på bibblan (teatern var i samma hus som bibblan) och fikade där. Übermysigt!

Omslagsbild Den här boken kan jag verkligen rekommendera! Det blev en favorit på en gång. På varje sida ska man leta på saker på den bokstaven det handlar om just där. Jättekul, tyckte mina småisar.

Nästa vecka ska tonåringen ut på prao. Hon ska praoa på ett litet mysigt café. Det tror jag kommer passa henne jättebra, hon älskar att baka! Tänk att min förstfödda är så stor!

(Jag läste i någon blogg att innehavaren hade en 13-åring hemma. Min första tanke var "Då måste ju hon (bloggerskan) vara lite äldre." :) Sen kom jag på att jag ju också har en trettonåring hemma. Sen tänkte jag inte mer på det.. *haha*)

Den här veckan har jag träffat det märkligaste barn jag någonsin har träffat, seriöst! Hur är man som förälder när ens barn är sådär? Jag kan inte ens berätta hur hon var, för jag är fortfarande i chocktillstånd. Men det var iaf som det var HON som bodde här, och vi andra skulle anpassa oss efter henne. Hon svor och gormade. Klagade på maten och krävde att jag skulle serva henne som hon var en bebis. Osv, osv, osv. Det var en hemsk upplevelse, seriöst. Stackars barn.

Oups, jag ska vara ombytt och klar om tjugo minuter. Tur att jag bara har nedförsbacka till jobbet. ;)

HA EN FIN DAG!

Kommentarer
Postat av: Emma

Låter som en rätt skön dag du har framför dig. Vad bra med en liten stund mitt på dagen när du kan göra vad du känner för :-)

Låter inge vidare med det där lilla barnet. Stackars unge! Blir inte lätt att komma ut i livet med den attityden.

Postat av: JoVi

Kul med ett boktips! *noterar*

Du borde ju vara typ 40 år som har en sån stor tjej *hihi*, MEN tänk att du faktiskt är i en alldeles perfekt (MYCKET yngre) ålder, det måste kännas BRA! :)

Lät inget vidare med det där barnet...och det tragiska är ju att föräldrarna har sån stor del i det...:/

Hoppas att det har gått bra att jobba (du jobbar inte som min mamma i helgen! *hihi*) och att du snart är ledig! Kram!

2007-04-22 @ 13:41:11
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Amlon

Emma och JoVi: Tack snälla ni för omtanken och kommentarer! :) Ni är så rara!

2007-04-25 @ 08:55:48
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback