Ha...ha...ha...hastma

Jag har en superduper-lindrig form av astma. Jag tar nästan aldrig medicin, och kan röra mej hur bra som helst utan. Hur som helst har jag haft lite jobbig med astman vid två tillfällen på sistone. I går började jag fundera varför. Kom på den gemensamma nämnaren. Vid båda tillfällerna hade min sambo varit hos en kompis som har flera katter, hundar, hästar och som dessutom röker inomhus. Uäck! Tänk att det finns folk som fortfarande röker inomhus.. Jag antar att sambon är som en stor bomb av äckliga hårtussar och  otäcka lukter när han kommer hem därifrån. Och eftersom jag är lite allergisk mot katter så antar jag att det är därför jag reagerar. Så nu får hädanefter blir det duschen direkt för sambon när han kommer därifrån. I don´t do astma-anfall helst..

Ett very intressant inlägg.. I know! ;)

Kommentarer
Postat av: Kjellinskan

Hej Amlon! :)
Svar till dig från min blogg:
Tack för den... =) Utöver det hade jag tyckt att ditt snyggo var harmynt... ligger jag på minus eller? :)
Tur att man kan ändra sig.
Randigt är jättefint ju!
Kram!!!
PS! Tråkigt att du verkar ha allergi/astma mot djur!

Postat av: JoVi

Åh blä! Jag är oxå allergisk mot katt/hundhår och röklukt...fast för mig sätter det sig i huvudet, ögon, näsa (och på kläderna, detta jkla hår!). Hoppas du slipper astma nu!

2007-08-23 @ 13:52:47
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Emma

Känner igen mig. Har också en superlindrig form av astma + kattallergi + hästallergi + hundallergi + en svärfar som har katt, hund och häst. Hurrraaa!!! Men jag misstänker också att jag är hypokondrisk - eller misstänker- jag ÄR hypokondrisk. Häromdagen satt vi och såg på bilder - helt plötsligt var där en bild på svärfaderns hund och med ens kände jag att "är det inte litet svårt att andas nu..."
Det hade varit toppen om det bara var placeboeffekt - för jag vill så gärna ha djur och allergi är ett aber.

2007-08-24 @ 13:25:48
URL: http://korkek74.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback