Ledig onsdag

Ännu en bra dag. Törs man skriva det, eller blir morgondagen pest och pina då? ;) I dag har jag varit ledig. Jätteskönt. Jag känner mej ganska trött och sliten nu. Antagligen sviter efter nattskiften. Men i går var det faktiskt en som sa att jag såg så väldigt pigg ut om man jämförde hur jag sett ut under nattveckorna.. *haha* Fast allt är ju relativt.. ;)

Vad har jag gjort på min ledig dag då? Ganska mycket. På förmiddagen hade jag sån tur att världens bästa tonåring var barmhärtig och lekte med sina småsyskon. Vilket betydde att jag kunde plocka med tvätt, märka kläder, laga lasagne ganska så ostört. (Ovant!) Småisarna tycker det är världens bästa när storasyster leker med dem. ;)

På eftermiddagen när vi skulle gå ut började det ösregna så vi bakade i stället. Tekakor och bullar.  Jag älskar att baka. Likaså alla mina barn. Tonåringen funderar på en framtid som konditor. Jag skulle gärna bli bagerska. Jag är ju faktiskt en riktig bagar-dotter så jag har det väl i blodet?! ;) Hursomhelst prövade jag ett nytt recept på bullar, och de blev verkligen supergoda! Man blandade vaniljsocker, smör och mandelmassa och hade i. Gott!

                          


Så ikväll har jag ätit nybakt tekaka och nybakt bulle och läst min nya Topp Hälsa, kan det bli bättre? :) Livskvalitet!

I morgon börjar jag jobba klockan 16. Skönt med lite sovmorgon, hoppas att småisarna också tycker det! Hoppas alla får en skön natt och en fin morgondag!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Det kan inte bli bättre än nybakt bröd och ToppHälsa!! Jag gillar den tidningen också.
Jag är så glad över detta:
http://junitjej.blogg.se/1187209824_junitjej_gstbloggare.html
Det vore kul om du läste det!

Postat av: JoVi

Åhhhhhh vad det såg gott ut *hungrig*, skulle önska att det var jag som var en bagardotter :) Här gick vi alltså ut i regnet istället *hihi*

2007-08-16 @ 22:13:15
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Nergårds-Emma

Men åh, vad gott! Jag önskar att jag kunde baka bullar men de blir bara torra och äckliga.

2007-08-20 @ 13:50:52
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Hells Kitchen

Very impressed!

2010-01-26 @ 08:44:20
URL: http://hells-kitchen.tk01.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback