Min lista, första kollen

Nu har jag haft semester i fyra dagar, så nu måste jag kolla av listan lite.. ;)

Bada i badhuset (och helst gå ner tio kilo innan..) Japp, vi har badat. Urkul! Ska nog ta en sväng nästa vecka med. O vaknade kl.5 i morse och undrade om vi skulle till badis i dag med.. ;) Kilona sitter kvar..
Röja upp på småisarnas rum och kasta massor Japp, det har jag gjort idag. Fasiken vad skönt!! Fort gick det också.
Åka tåg någonstans (L.s önskan) Nej, inte än. Vet inte om vi hinner heller..
Sy klart gardinj*vlarna Näedå, det kommer garanterat stå kvar på listan efter semestern också..
Gå i skogen Inte jag, men barnen har varit på Skogsskoj / Knytte på dagis (De är ju ledig, men det får man vara med på om man vill ändå. O det vill vi! :)
Vara smakråd och moraliskt stöd när tonåringen ska köpa nya glasögon Yesbox. Det var en intressant upplevelse. ;) Fast nu är de beställda.
Beställa klipptid åt L (och kanske till mej om inte snåltarmen vaknar.. ;)) L. är klippt och fin. Jag är mest snål.. ;)
Röja här överallt här hemma Det gör jag ju hela tiden egentligen. Fast tänkte nog på lite mer organiserat röj, typ linneskåp och sånt..
Baka matbröd  Siktkakor och grahamsbullar 
Gå på bibblan  Ja, L. och jag var där idag när O. var på Knytte. Mysigt! 
Njuta av att vara ledig
You bet!! Hela tiden! Jag mår bäst när jag bara är hemma med mina barn. Så trökig och oglammig är jag.. ;)
 Ha frukost-på-sängen-mornar med småisarna Ja, mysigt är det!
Inte tänka på jobbet en sekund Jag har tänkt på att jag inte saknar det ett dugg visserligen
Försöka shoppa lite heminredning, om jag hittar något  Har köpt en hylla till tonåringens badrum. Tittar efter lampor och gardiner..
Handla tröjor till O. , om jag hittar några som duger.. ;) Ja, och till L. också. Har tom köpt två tröjor till mej!
Läsa  Ja, lite på vkällarna, och för barnen såklart. Men jag strävar efter att läsa lite mer ändå
Umgås massor med mina barn, och vara the worlds gräjtest mum! ;) I do my best! Tycker jag är så skön och avslappnad när jag slipper tänka på alla måsten jobbet och dagis innebär. Fast man kan alltid bli gräjtare
Cykla med L. Det har vi också hunnit med! :)

Herregud, vad jag har varit duktig! ;) Men jag är så trött, kanske för att man hinner känna efter på ett annat sätt än när man jobbar?!

Ha en skön kväll! KRAM

Kommentarer
Postat av: Cissi

Låter som om du behöver lite längre semester. :o)

Postat av: Kjellinskan

Jädrar vad imponerande!!! Du har ju hunnit med det mesta på din lista. Hur många dagar har du kvar av ledigheten att fixa trökgardiner och sånt på? :)
Åka tåg någonstans har jag också lovat Felix, kanske tar en tur med Upptåget till Uppsala. Lagom sträcka och trevlig stad. Men nu jobbar jag i helgen... trök... :(
Kram!

2007-08-31 @ 08:07:14
URL: http://kjellinskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback