Granen står så grön och grann i stugan..

..fast utan ljus. Men de är inköpta och på väg hem från stan nu. Typiskt att ljusen inte funkade, men vilken tur att vi inte klädde granen på kvällen innan julafton som vi brukar göra. ;) Annars är allt klart här hemma. Julklapparna är inslagna, julgodiset är klart, allt är pyntat och dekorerat. Det som ska göras i dag är att tvätta lite, gå ner på stan och hitta på något fint till mej själv att ha på julafton (Hej löneförhöjning! ;)), sista plocket och sen bara känna lugnet. :) Känner för att ligga i soffan och kolla på någon riktig tjejfilm. *hihi*

Har ni föresten sett att man kan samla Hugh Grant.-filmer med Aftonbladet. Det ska jag göra! Första filmen är Notting Hill, sen blir det Love Actually, Bridget Jones dagbok, Om en pojke och American Dreamz. Den sista har jag inte sett, men de andra ÄLSKAR jag!! :) Man kan bli lycklig för mindre! :)

I morgon åker vi hem till mormor och morfar och firar jul. Sen blir vi kvar där över natten. Jag börjar jobba kl. 16 på juldagen så jag går därifrån till jobbet. Det gör mej ingenting att jobba på julen, bara jag slipper jobba julaftonskvällen. Det är ganska mysigt att skänka lite julfrid till de stackarna som inte har någon att fira med. Det känns bra i hjärtat. Man känner sej som en liten julängel. ;)

I går gjorde jag och L. Leilas rocky road. F*n vad gott det var!! Gjorde bara en halvsats efter som vi har nötallergi i familjen. Annars hade jag fått vräka i mej allt själv, nästan. Det vore ju synd nu när jag äntligen slimmat till mej LITE! Fast jag har tagit en liten paus i låta-bli-socker-livet nu. Men efter jul blir det skärpning igen. Japp!

Ha en bra dag. Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilken lycka för de boende där du jobbar, som får en julängel på juldagen. :) Tänk om alla hade sån inställning.
Hoppas ni hittar någon ljusslinga som fungerar till granen, den står säkert och lyser fint nu kan jag tro.
K R A M och god jul!

Postat av: Åsa

Här hos storebror var julgransljusen oxå sönder.. de fick slänga sig i bilen å köpa nya igårkväll.. Nu väntar jag på jultomten å på att få äta lite godis! Vi har en paus i pakten så några hekto hit eller dit blir det nog.. Skickar en massa kramar till dig!

2007-12-23 @ 17:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback