Grått, grått, grått

Jag är så trött på det gråa vädret. Innan jul hade vi frost, sol och minusgrader i flera dagar. Jättehärligt! Nu blir det ju mörkt kl. 14, eller nåt. Dåligt!

Det blev en mysig kväll i går. Sambons syster med sambo kom på kvällsvisit. Det ÄR ju roligt att ha folk här hemma. ;) Fattar inte varför jag på förhand tycker det är så jobbigt?! (Hej, eremit!) Sen när det väl är folk här är det ju så himla kul! :)

I dag har vi väl inga speciella planer. Ev. ska sambon åka till en kompis i en annan stad och sova kvar där, ev. inte. Jag blir tokig på hans kompisar ( och han) i bland som aldrig kan bestämma något i förväg. Det ska vimsas runt in i det sista! Jag vill gärna veta lite i förväg, åtminstone 1 dag eller två timmar.. ;) Vi andra ska bara softa och ha det skönt. Skulle kunna tro att det blir en fika på stan och lite shopping.

Föresten blev L:s pyssellåda succe! Hon pysslar och pysslar! O.s bästa julklappar är nog Blixten Mc Queen-grejer och en duplopolisbil med polis och tjuv, och en polisstation. Lego fick de tillsammans och de gillar båda två (och jag!). Mina bästa julklappar är två lyxiga degskålar! :) Fick öht. mycket till köket i år. I like!! Av min tonåring fick jag ett nytt förkläde, precis som jag önskat mej. Sen fick jag en sån här av henne också:
image455 Bild lånad
härifrån
Gulliga unge! :)

Vilken är din bästa julklapp?
Gav du bort någon klockren julklapp?


Hoppas alla får en bra dag! :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Mmm, den där är ju så god! :) Även pistache gillar jag i den "serien". :)
Min bästa julklapp var nog en massage. En klockren som vi gav bort till Felix var en speciell innebandyklubba och sköna Adidaskängor som han ville ha - han blev överlycklig. Tonåringen blev lika överlycklig för pengarna hon fick.
Hoppas du får en skön lördag - med eller utan mannen... (Förstår att du blir lite irriterad på lösa planer... hrm...)
Kram!

Postat av: Cissi

Choklad är gott men nu tror jag bestämt det får vara bra med chokladätandet...
Min bästa klapp var ett kamerastativ. Det har jag länge önskat mig.
En klockren som jag gav bort var till min man. Vi hade sagt att vi inte skulle köpa något till varandra eftersom vi var i Stockholm och det var vår julklapp. Men något litet vill jag ju ge så jag köpte Christer Fuglesangs dagbok från rymnden. Han började läsa den på julaftons kväll och den tog slut igår. Han var mycket nöjd!

Ha en skön lördagskväll!

2007-12-29 @ 15:54:31
URL: http://cissilina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback