Piggare, men tjockast

Fan jag är så jäkla tjock Det är sjukt att jag har varit som smalast när jag precis fått barn. Jag borde amma jämt. Nu äter jag lika mycket som när jag ammade, och ser ut därefter. I morgon ska jag till badhuset med småttingarna, gissa om jag har ångesten ALLAN! Jag måste försöka gå ner lite i vikt, 8 kilo ungefär. Men jag rör ju mej jämt. Går som en idiot. Försöker att itne äta så mycket godsaker. Men ändå.. Är det åldern?

I dag har jag och lillebroren varit hos tandläkaren. Vi har blivit flyttade till en annan tandläkare, och det tyckte jag var dumt först. Nu tycker jag det är helt suveränt. Tandläkaren var helt underbar. Hon pratade med O. först, sen mej. Det tycker jag är jättebra, att man inte pratar överhuvudet på barn, även fast man bara är snart tre år. O. var jätteduktig och fick välja en sak på leksaksaffären. Han valde ett munspel. L. ville också välja något. Då sa jag "O. får ju någo för att han har varit hos tandläkaren, varför ska du få något, då?" Då svarade L. "För att jag är snäll, såklart". Då fick hon välja något, kan man motivera sej så bra måste man jju få något. :)

Konstigt att L. inte sa att hon är bäst. För det säger hon ganska ofta. Inte så att hon tycker alla andra är dåliga, utan för att hon är så bäst helt enkelt. Hon kan ju allting när man tänker efter. :) Goa unge!

Föresten, jag mår bättre nu igen. På med störtkrukan och på´t igen liksom.. :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad bra att du mår bättre. Duktiga O :-)

Postat av: Nergårds-Emma

Jo, det är väl risk att kilona smyger sig på när man slutar att amma. Jag är rädd för att det blir så för mig med. Nu är man ju van vid att kunna äta.

2007-02-24 @ 12:03:14
URL: http://nergardsemma.blogg.se
Postat av: Jimmymarlene

Great site

2010-04-21 @ 13:08:53
URL: http://jimmymarlene.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback