Dilemman i en "storfamilj"

Vi är sex personer i våran familj. Det betyder att någonting jämt är slut här hemma. Allra helst det som jag råkar vara sugen på på kvällskvisten när alla barnen sover. Det enda jag får ha för mej själv är apelsiner, det orkar ingen annan skala. :) Nu har jag smällt i mej två bruna päron, som är så goda. För jag vet att i morgonkväll är de garanterat slut. :)

En annan sak som är jobbig är mängden tvätt! Herregud. En tonåring, och två småbarn, och en sjuåring (sambons dotter), och sen två föräldrar som spiller allt som oftast. Jag ser aldrig botten i tvätt-tunnan!

Men det är verkligen I-lands-problem. Jag är så glad över våran härliga familj. De ger mej så mycket glädje! Vad vore jag utan dom?? Förfärligt ensam, och otroligt uttråkad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback