Nya krafter, eller nåt sånt..

Efter en god natt sömn och en stadstur med småisarna känner jag mej någotsånär normal igen. Fast fortfarande ganska trött.

I dag har jag plockat bort en fästing på min käre son, såklart. Han har råkat ut för mer grejer under sitt treåriga liv än vad tonåringen gjort under sitt. Förstår inte hur han bär sej åt, men det händer alltid någonting runt O. Naturligtvis fick jag inte bort allt utan en liten, liten, liten grej blev kvar. Fick ordination av experter att tvätta med asolsprit och lägga ett omslag på så "kryper" grejen ut av sej själv. Så nu sitter han med ett stort omslag på magen, lillsnutten! ;) Han är förstås väldigt stolt!

Min tonåring är med sin pappa på semester nu. Det är jättetomt hemma!! Men jag vet ju att hon har roligt. I dag hade hon varit på Liseberg. LYCKOST! Det kan säkert vara skönt att göra något utan ett gäng småsyskon. Även fast hon alltid säger "Det är så TYST hemma hos pappa, det är mycket mera liv hemma hos oss" ;) Det är ju positivt iaf. :)

I dag gjorde jag två fynd. På Lindex hade de "Tag 2, betala för 1" på barnrean. Jag hittade en höstjacka till O, och ett par Fix-jeans till L. Ordinariepris för båda var 458:-, nu betalade jag 149:- (Jackans pris på rea, byxorna kostade 129:-) Jag = Glad! Hade ändå tänkt köpa O. en ny jacka i höst och jeans kan man aldrig få för många av. :)

Köpte två toppar till mej själv häromdagen också. Tonåringen har sagt åt mej att jag borde ha lite mera färg på kläderna. Därför slog jag till med en mörkgrå top och en mörkgrå top med tunna ljusgråa ränder. Antar att hon inte kommer bli nöjd, men det blev jag! ;))

L.s utslag blir saaakta bättre, fast egentligen vet jag inte om det är så eller om jag inbillar mej. Ska ge det några dagar till, annars blir det ett besök på VC igen. Hon har ont när man smörjer det. Och på nätterna. Lilla slarvan!! Är fortfarande tveksam till svinkoppor. Ingen annan har fått något, och det brukar ju smitta.. Trök är det iaf.

Lite annat trök är det just nu, men paranoid som jag är törs jag inte skriva om det. Fast på det stora hela är jag glad! :)

Ha en skön kväll! Det ska jag. Jag ska äta Nergårds-Emmas goda
sallad! Mums!

Kommentarer
Postat av: Åsa

hej favvo.. jag har ny blogg.. :) inkl. video med mannibraddär ;) när ska vi ses?! kram!!

2007-07-24 @ 20:13:45
Postat av: Kjellinskan

Heeej! Nu kom jag äntligen in på din sida (från jobbet). Det är något större fel på vår sega dator - måste köpa ny PRONTO!
Roligt med en massa klädfynd! Trist med fästingen!! Vår katt får många på sommaren och det enklaste är att man tar tag med vanlig pincett nere vid huvudet på den och bara drar med ett hårt ryck rätt ut (inte vrida motsols och medsols och allt möjligt som folk säger). Förhoppningsvis ska det väl ta ett tag innan han får nästa fästing. Håll koll att han inte får ett rodnat märke där om ett par veckor bara.
Ha det bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback