Sommar = gyllene tider

Sommarmusik är ju Gyllene tider för många. Jag har alltid varit ett stort fan av Gyllene. Hade shower för mamma och pappa och deras kompisar när jag var liten. Mina paradnummer var "När vi två blir en" och "Gyllene Tider för rock n´roll". ;) Fortfarande idag får jag mina G.T-dagar. Dock håller jag inga shower numera, tyvärr. ;) De låtarna jag gillar bäst är nog de mindra kända låtarna, absolut inte "Sommartider"!. Här är en av mina absoluta favoriter:

Vem tycker om dej

Vem tycker om dej,lilla vän,
när mörkret fallit och du längtar.
När du skrikit dig hes,efter en vän.
Och bett om nåd att slippa vänta.

Är det sången från havet.
Vissna blommor från landet,
eller tynande glöd från nån eld.

Tomma flaskor och tomma rum.
En telefon som är helt stum.
Säg vem tycker om dig, kära du.
när det du trott på gått mitt i itu.

Och inte är det hon som du trånat,
förfört och sen har lånat,
till en dröm som tyvärr bara är din.

Vem tycker om dig, lilla vän.
När du är uppe och flyger, och inte kan landa.
När du ligger på gatan i morgonens regn.
Ensam bland tusentals andra

Är det som du då känner,
hennes läppar som bränner,
eller bara en kullersten mot din kind.

Lyrics: Per Gessle

Gillar du G.T? Vilken är din favoritlåt?


Kommentarer
Postat av: JoVi

Åh jag kan inte välja! *beslutsångest* Men jag förstår inte varför jag känner mig äldre än dig, jag och min kompis showade - fast inte GT ;) Inlägg kommer - tack för inspirationen ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback