Jag är trött, jag är trött, jag är jättetrött

Mina barns favoritbok just nu:

image251

Köpte den i all välmening för att O. skulle få riktig koll på färgerna. Förut var allting "blått" nämligen. Nu ångrar jag mej djupt. Visserligen har O. lärt sej färgerna, men jag är så trött på boken att jag kan spy. VARJE gång vi ska läsa kommer någon av småisarna dragandes med den. Jag försöker finta, men det funkar inte, Barbapapa rokkar liksom. ;) Jag vet inte hur många gånger jag sjungit barbabarnens käcka sång:

"Skrubba på så det blir rent.
Vi gjorde fel, men det var inget illa men´t"


Annars gillar jag Barbapapa mycket, men nu känner jag som om jag vill göra en bokbränning. ;)



Uppdatering: I kväll hände det!! Ingen av dom valde Barbapapa. Jag slapp sjunga barbabarnens sång! :) I ställer valde de "Känner du Pippi Långstrump" och "Raska på, Alfons Åberg". Skönt!! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Ha ha! Du kanske kan ha ett bokbål ihop med barnen om 30 år eller nå't ;-) Jag har lärt mig att anledningen till att barn upprepar sådär är att de gör det för att få grepp om tiden, och sig själva. De bygger liksom upp uppfattningen av sig själva genom att vara otroligt tjatiga. Till slut när de är "färdiga" ska det gå över säger de som vet. Kanske kan det hjälpa litet att veta det...?....eller inte.... ;-)

Postat av: Madde

Vi har också en bok här hemma som ska läsas jämt och jag är sååå trött på den men enligt G är den "jette bja mamma"! Så det är bara att bita ihop och hoppas att han ska hitta en annan favoritbok snart...

2007-06-25 @ 10:16:59
Postat av: Amlon

Emma: Det var intressant! Jag får ha det i bakhuvudet! :)
Madde: *hihi* :)

2007-06-25 @ 21:25:19
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback