Sommartider HEJ HEJ

image241

S O M M A R L O V ! ! !

I dag har stortjejerna fått sommarlov. Äntligen! :) I år fick jag inte komma på tonåringens examen, inga föräldrar fick vara med. Det kändes jättekonstigt! Som tur var fick jag vara med på sambons dotters examen. Jättejättefint, och jag grinade en skvätt, som vanligt! :)

I år blev det ingen sommarlovstårta heller. Det blev dubbelfika ute för tonåringen. Sambons dotter åkte hem till sin mamma efter examen. Tonåringen fick iaf välja mat och film i kväll. Det blev nachogratäng och en av "Pirates.."-filmerna. :) We like Jack Sparrow!

I tisdag var vi på avslutning på dagis med sång och tårta. Jag grinade väl järnet. Jag klarar inte av att se barn stå och sjunga. Det är så underbart och oskuldsfullt! De bara ÄR liksom. :) Det är så fint!! L. sjöng inte speciellt mycket, vilket jag anat. ;) Men O. klämde i ordentligt när det var HANS låt,
Hemma på vår gård. Det är pga. O. som de sjunger den på dagis. Han sjöng den jämt, så fröknarna frågade mej om jag kunde ta med sångboken den stog i, så de kunde kopiera  den. O. var såklart mäkta stolt när han fick ta med sin sångbok och visa fröknarna. ;)

Näe, nu ska jag soffa vidare.

Ps. Sommarlovstårtan är från förra året. Då gjorde vi pannkakstårta. :) Ds

Förresten har jag semester! :))

Kommentarer
Postat av: Emma

Gud var somrigt! Skolavslutning och semester och tårta! Vad härligt allt låter. Knepigt att du inte fick vara med på tonåringens avslutning. Varför var det så?

Postat av: JoVi

Mysigt med examen! Coola L och gulliga O! Han och vår storebror har en del gemensamt, just nu är Mora Träsk BÄST och han sjunger bland annat just den sången *hihi* Konstiga dagisfröknar som inte kunde den låten innan, tycker jag... ;) Fast förstås kul för O! :)

2007-06-15 @ 08:59:37
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Amlon

Emma: De firar i aulan, så det skulle bli för trångt. Sen tyckte M. att det var rätt skönt att slippa ha oss med, grin-mamman och pratiga-pappan. ;))
JoVi: De kunde nog sången. Det var för att de skulle se vilken version O. sjöng + att de ville ha en bild till sångkorten. ;)

2007-06-15 @ 09:05:23
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Ravnmathilde

This is great please keep on the good and wonderful work.

2009-09-14 @ 09:08:03
URL: http://ravnmathilde.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback