Lite nostalgisk

image415

Tänk för fjorton år sedan. Då var det dags för inskrivning på BB. En vecka tidigare hade barnmorskan upptäckt att bebisen satt i magen. Efter ett misslyckat vändningsförsök och konstaterande att bäckenmåttet var för litet för att föda en bebis i sätesbjudning, blev det beslutat att det skulle göra ett snitt. Tur var det, för bebisen vägde nästan 1 kg mer än vad de hade beräknat, vad som hade hänt om jag fött vanligt törs jag inte tänka på. Hur som helst så dagen efter inskrivning, kl 10.14, kom min första bebis ut. En flicka på 4064 g  och 51 cm. Och det absolut vackraste jag någonsin hade sett!! Mörkt hår och stora mörka ögon. Från den dagen började livet, på riktigt! :) Och från den dagen fick jag veta hur mycket man faktiskt kan älska en annan människa! Så ofantligt, ofantligt mycket!

Min stora, kloka, mysiga, roliga, coola, duktiga tjej! :) I morgon fyller du fjortis! :)

image416

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åååå, jag fick nästan en tår i ögonvrån. Det låter som en otroligt kärleksfull och fin födelsedagshälsning till din tonåring. Hoppas att ni får en fin födelsedag med shopping och allt! :)
Kram och trevlig helg!

Postat av: Cissi

Och här sitter jag med rinnande tårar!
Gratta på stora dagen och hoppas ni får en härlig dag!
Kram och trevlig helg!

2007-11-16 @ 16:41:23
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: JoVi

Grattis grattis till _fjortisen_! När blev hon det lixom?! Tiden går fort!!

Du skriver så mysigt om din stora tjej. Kram till er båda! :)

2007-11-16 @ 19:15:23
Postat av: Karin/Theasrum

Åh, vad gulligt. Önskar att alla barn kunde få såna fina kort från sina föräldrar.

Ha det gott!

2007-11-16 @ 22:44:28
URL: http://theasrum.blogg.se
Postat av: Nergårds-Emma

Ja, jag är också en lipsill som dom andra :-) Vad fint skrivet! Kram!

2007-11-18 @ 14:54:53
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Åsa

Visst är det konstigt och var har tiden tagit vägen. Har själv en son på 14 (och en dotter på 12). han anser sig ju själv rätt stor och det är han men när han kommer ibland när jag sitter i soffan och ska mysa och lägger upp sina 44/45 stora fötter. undrar man var tiden tog vägen.
Sammtidigt är det underbart med stora barn. Njuter för fullt.

2007-11-18 @ 22:09:12
URL: http://www.galanthus.blogg.se
Postat av: Nilla

Vad fint du skriver!
och vad fint du skriver, fin handstil!

2007-11-26 @ 19:19:13
URL: http://tankebubblor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback