Skönare mammaliv

Jag skrev nyligen att jag inte var intresserad av att läsa boken "12 steg till ett skönare mammaliv" av Carina Nunstedt. trodde inte att vi hade riktigt samma syn på det sköna mammalivet. Så hade våran lokal tidning reportage om boken och Carina, och då måste jag ju bara blogga om det liiiite. ;)
image405 (Bild från Aftonbladet)


Här kommer iaf Carinas 12 steg till ett skönare mammaliv:

1. Bli kär i rätt man

2. Bli gravid och känn dig tjock och fin

3. Överlev förlossningen

4. Skaffa en överlev-första-året-strategi

5. Sov allt du kan

6. Välj rätt jobb

7. Livspussla lagon, dela och säg nej

8. Skippa myten om den goda modern

9. Ta en paus och ta hand om dig själv

10. Skaffa ett nätverk

11. Ta hand om kärleken

12. Håll i dig! För du får åka berg-och-dalbana

Bra tips i sej, naturligtvis. Men jag tycker hon har glömt det allra viktigaste:

NJUTA AV BARNEN!!

Snart är de stora och då kan man leva ett "glassigare" liv igen. Naturligtvis kan man aldrig jämföra Carinas glassiga karriär-storstadsliv framför mitt "jag-vill-inte-göra-karriär-och-helst-inte-jobba-heller-utan bara-vara-hemma-och-softa-med-barnen-liv" ;) Gissar av det är totalt olika liv. Hon är nöjd, och jag nöjd så är det ju perfekt! :) (OBS: Ser inget fel i hennes mammaliv, absolut inte! )

Men efter jag har läst reportaget så är jag ännu mer säker på att jag inte har något behov av att läsa boken. Den är säkert jättebra, men jag känner ändå inget behov. Vet inte om den skulle ge mej något. Jag kanske är fel målgrupp för boken? Antagligen är det så. Jag är ju en robust bullmamma. *haha* 

Typiskt nog hinner jag inte skriva något mer, ska cykla till jobbet nu. Men jag återkommer säkert i ämnet. ;)


Kommentarer
Postat av: Camilla

God morgon! Det lät som kloka och bra råd tyckte jag.
Hoppas att du haft en bra helg! Kram!

Postat av: Cissi

Visst är det så. Barnen blir större fortare än man anar. Har inte läst boken och känner inget behov av det heller... Fast dottern är ju 18, kan det bero på det?
Kram

2007-11-05 @ 19:39:49
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: JoVi

Om det varit DU som skrivit boken så skulle jag apselut ha läst den, men med denna författarinnan känner jag på samma sätt som dig! Jag vill vara hemmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa med mina baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarn NU, alltid, forever. Kram!

2007-11-05 @ 22:14:06
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Nergårds-Emma

Känner samma sak som du. Det där är nog en bra bok för föräldrar som tror och vill att barnen inte ska innebära någon förändring och som vill kunna fortsätta som vanligt. Själv har jag liksom stannat upp för att ägna mig åt familjen (inklusive min relation till maken). Var sak har sin tid. Och tiden går för fort! Kram!

2007-11-06 @ 14:48:23
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Karin/Theasrum

Håller med dig och de andra. Hellre en bra vardag med familjen än en kariär. That,s me =). Men alla är vi olika, som tur är, så det blir lite jämnvikt och inte bara män på "fina poster". Ah, nu blev jag ju lite djup också, haha.

2007-11-10 @ 17:53:16
URL: http://theasrum.blogg.se
Postat av: Jeppefelicia

Site was very helpful. thank you

2009-03-11 @ 10:07:53
URL: http://jeppefelicia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback