Dagen

Tack för alla goa kommentarer och heja-rop på föregående inlägg. Ni är för gulliga! :) I dag har jag inte varit lika hungrig, kanske för att det har varit hell på jobbet, kanske för att jag fick beklaga mej på bloggen i morse (o fick snälla kommentarer), kanske för att jag börjar vänja mej? Skönt var det iaf. Jag måste bara tillägga att jag inte äter speciellt sunt i övrigt, lite grädde går väl alltid ner. ;) Men det var liksom godismofflande och annat frosser i jag kände att det fick vara slut med. Och jag var ganska duktig på att frossa. Men jag skulle ljuga om jag skrev att jag inte saknade det.. Nog om min nya livsstil nu!

I dag var det en skitdag på jobbet. Vi gick kort som vanligt, och det funkar inte längre. Vad blir det för kvalitet på vården om man inte kan sätta sej ner 5 sekunder hos någon för man lär i väg till nästa? Men vi måste spara, så vi får inte ta ut några vikarier helst. Men jag måste bara fråga, vad är viktigast EGENTLIGEN, pengar eller människor? Vi kan liksom inte dra i något mer på jobbet för då kommer säkert stora misstag göras. Sen är de "fina" på jobbet helt j*kla väck i pallet. Tur att jag är ledig i morgon!

Vi väntar på vattkoppor här hemma. Det går på dagis, och idag hittade jag en liten prick på O.s ben. Kan vara vattkoppor, kan vara något annat, Vi får se i morgon. Men jag vill att de ska få vattkoppor så håll tummarna! L:s envisa tand sitter kvar, men den är så lös! Och öm. L. är lite rädd för att vicka på den nu. I morgon ska vi ut och leta efter en fin tandburk. Kanske det lockar att vicka lite mer på den?

I dag har jag känt mej livrädd över allt våld i samhället. Det om någonting är ett bra preventivmedel. Inte vill jag sätta några fler barn till världen när det är så här. I dag stog det i tidningen om ett gäng sexåriga killar som håller en hel skola i skräck. Som vanligt tyckte rektorn att det inte var några större problem. Det var tydligen helt ok att binda fast en liten flicka osv. Jag blir helt knäckt när jag läser om allt våld!

I kväll har jag mest kollat på tv. Tre favoritpersoner på tv samtidigt. Jesus!

Dvs: Derek, Denny och så Tabita såklart! :)

   

Goodnight, sweethearts!

Kommentarer
Postat av: Patricia

Jag håller med dig om indragningarna inom vården. Jag jobbar själv inom vården och känner av det där med att pengarna styr. Ofta går man en person kort och då gäller det att hålla näsan ovanför vattenytan och bara överleva dagen på jobbet, göra sina arbetsuppgifter givetvis men med vilken kvalité?

Postat av: Alanlive

Hi, cool site. What CMS is it?

2009-07-08 @ 08:05:21
URL: http://alanlive.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback