Tuff dag i går

I går var det tuffaste dag hitills på min "inte-äta-socker-livsstil". Det var jättejobbigt. Varför? Därför:

* Fick en massa godis på jobbet, som jag gav bort till mina kamrater.
* Det fanns goda kakor på jobbet
* Jobbade lång-dag. Dvs. på eftermiddagen var det så lungt att det enda man kan göra är att äta..
* Handlade godis till 4 barn
* Gjorde i ordning godis till barnen
* Tog undan rester efter barnens godisätande

* Hörde sambon mumsa i sej chips
* Såg en mysig film, och saknade verkligen något gott att äta till.

Jag stod emot. Herregud vad jag känner mej stolt! Jag luktade på barnens överblivna godis (Hej, psycho! ;)). Det luktade gott, men jag kunde låta bli. Tack och lov att mandarinerna finns. Jag älskar det! Det är mitt godis nu..
Men som vi alla vet..

image399Bild SVT

Men jag höll mej ändå. Förlåt att jag tjatar om det här, men jag är så stolt över mej själv. Jag åt verkligen mycket skit där ett tag. (Hallå, trinda damen!)

Nu ska jag cykla till jobbet. Varmt idag, +7 grader. I går var det minus.. I dag jobbar jag delad. När jag har paus ska jag hem och låna vindsnyckeln av grannen (Nån har tappat bort våran.. ) och kolla över lite uppe på vinden. Usch, det är så stökigt däruppe..

Ha en bra dag!!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Du är duktig damen! Jag har inte heller käkat godis på länge, men kan unna mig lite "light"chirre på helgen. Idag är jag dock hangover'd å kan tänka mig att äta både det ena å det andra..

2007-10-14 @ 21:20:34
Postat av: Goranalma

Wow Pete, what an amazing new site you have now; great therapy and loads to contemplate. Thanks for building my new art/design site - can not wait to see the end result.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback