Neggo

Det här hände i dag när vi var och fikade. Det fanns hur mycket gott börd som helst.

Tant:
Få se nu.. Vad ska jag ta??
Cafeflicka: Ja..
Tant: Har ni ingen muffin?
Cf: Nej, de är slut
Tant: Ingen mazarin Heller?
cf: Nej, men vi har en god mazarinkaka med blåbär.
Tant: Nej, det ska jag då INTE ha.
Tantens kompis: Men här finns ju så mycket gott. Titta på de där bitarna, de ser väl goda ut?
Tant: Men det är ju NÖTTER på den. Det ska jag då INTE ha. Men vad är det för kaka?
Cf: Det är en.... (kommer inte i håg)
Tant: Nej, det ska jag då inte ha.
cf: Nähä.. Vi har paj också, både hallon och jordgubb.
Tant: Nää, det vill jag inte ha.
Tant igen: Har ni bullar?
Cf: Ja. Kanel med vaniljkräm eller kardemumma.
Tant: Då tar jag en kardemummabulle.
Tantens kompis: Tar du en kardemummabulle när det finns så mycket annat gott?
Tant: Ja, jag älskar kardemumma. Men kardemummabullar har jag ju bakat hemma, så det t-r-o-d-d-e man väl att man skulle slippa ta när man fikar på cafe.

Jag och tonåringen höll på att svimma över kärringens beteende! Hon var så otrevlig så det var inte klokt. När jag hörde henne tänkte jag att TACK och lov att jag inte har något eget cafe, då hade jag bett henne dragit åt h*. ;) Hon spred så mycket negativ energi på fiket så det är ett under om inte grädden surnade. Min fika stund sabbade hon då. När hon hade gnatat klart skulle hon, hennes kompis och två till komma överrens över en v75-rad. Ni kan ju bara gissa hur det gick.. Då klädde vi på oss och drog som en avlöning. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback