Tisdag

Fortfarande inte ett spår av gummistövlarna. Kanske har jag slängt dom? Barnen var med mo. och mo. till soptippen och slängde sina gamla stövlar, kanske råkade jag skicka med de nya också? _Det är ju inte så att vi bor i ett palats, liksom.. :)

I dag är jag ledig. Skönt! Solen skiner. Vi ska nog gå till "stora lekparken" om O. blir lite piggare. Han har klgat på att han mår illa, och är blek och lite svettig. Tuffeln! HOPPAS att det bara är något tillfälligt! Just nu slappar han i soffan och tittar på Bompa-kanalen. (L. med för den delen, men hon är piggelin. :)) Döm om min förvåning när den gamla 70-tals-ikonen Manne dyker upp. ;)) Tyvärr utan BANAN, men ändå.

image597

Inte hade han den där roliga cykeln med sej heller. Han hade inte ens svarta trikåer längre, dåligt! ;)

I morse kom M. med en lapp. Vi ska och titta på olika gymnasieprogram om några dagar. Då fick jag kraftig ångest. Min lilla stumpa, gymnasieelev. Det var ju för bövelen bara några år sedan jag gick där ju. (Inte riktigt..) Dessutom kan jag aldrig påminna mej om att vi, på min tid, fick titta på olika program i 8:an. Ska jag vara ärlig tror jag vi aldrig gjorde det. I så fall hade jag kanske valt en annan linje (som det hette på min tid). Vem vet?

Gymnasietiden var väldigt rolig, tycker jag. Allra helst student-tiden. *hihi* Studenten är fortfarande en av mina roligaste dagar här i livet. Fasiken vad roligt jag hade det. ;)

Tänkte här om dagen på vilken som varit den bästa tiden i mit liv, hittills. Svaret är LÄTT, alla gånger jag har varit mamma-ledig. LÄTT! Mår aldrig så bra som jag gör då. Trivs så bra att bara få "vara"! Ingen press och ingen stress. I like! Vill så gärna uppleva det igen. ;) Man måste ju säga att sedan man fick barn så fick ju livet en ny mening. Så är det ju. :)

Andra roliga tider är när jag pluggade runt -96. Eller när jag var "singelmamma" -00. ;) Just nu trivs jag också bra med livet, även om det finns irritationsmoment just nu. Men det är sol och vår och man är sjutt.... näe, trettiofyra år.. ;)


Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Nergårds-Emma

Här har också barnens saker försvunnit spårlöst över vintern. Hmm, det är konstigt... Men du hittar väl stövlarna när dina barn vuxit ur dom :-)

Studenten ja, jäklar vad kul det var. Friheten! Åh, vad underbart!

Postat av: Amlon

N-E:Vad skönt att det är på lfera ställen grejer försvinner! ;)

2008-04-24 @ 13:01:30
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Dreamteamparty

Hi, your homepage looks really good and gives great information! Anyway, nice job. Keep it up please!!! My best wishes to you all!

2010-02-15 @ 12:33:02
URL: http://www.dreamteamparty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback