Ordning och reda


En sån här bok skulle jag behöva. Det är endel grejer och telefonnummer att hålla reda på i en ganska stor familj. ;)
Läs mer
HÄR
Jag är ganska organiserad när det gäller vissa saker. Andra inte alls. En sån här bok skulle hjälpa mej mycket. Tänk att ha all information samlad på ett ställe.

Sen har jag äntligen beställt en personlig almanacka. Har tänkt göra det länge, men det har inte blivit av. Men nu passar det ju bra, lagom till skolstart osv. Just nu har jag en familjekalender i köket som jag skriver upp ALLT på, men den är ju svår att ta med sej överallt.. *haha*



DEt här vore kanske något att satsa på.. NOT! ;)
Som vanligt är den bara gjord för 4 personer. Har lyckats hitta en med 5 kolumner, men skulle behöva sex stycken. Här kan ni hitta den.

Kanske börjar mitt mer ordningsamma liv nu? Vem vet!? :)


Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Oj, vilken lovande, ordningssam höst och 2009 det blir hos familjen Amlon. :) Personlig almanacka beställde jag till 2008 och den är verkligen kanonbra.

Vi brukar köpa familjeväggalmanacka från Jultidningsförlaget, men där är det bara 5 kolumner. kolumner har jag inte sett, men det vore väl något att ta patent på - nu med alla delade och nya familjer, bonusbarn och därav många personer i hushållen.

I dag droppade min lön in, så nu ska jag in och kika i budgeten för september. Sånt kan jag sitta och pyssla med i timmar. Himlans kul! :)

Kramar!

Postat av: Å

Vilken färgkombination köpte du på personlig almanacka? Jag har ju en röd med vit text, såg du den när du var här? Köper nog en till för 2009 sen, men då blir den nog en grön känns det som.. :) Skriv in i den föresten att du ska åka hit snart! Vi väntar :) kram kram!

2008-08-27 @ 09:32:32
Postat av: Anna

Här är det en till som ska försöka starta en mer ordningssam höst! Än så länge går det bra och nu har ju barnen gått en hel vecka i skolan!!:) Jag har gjort en egen almanacka i ett vanligt kollegieblock som jag har i köket. Tycker att det är för lite plats i familjealmanackorna.

Kram

2008-08-27 @ 19:24:43
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: JoVi

Ja shit vilket jobb att hålla reda på 3-4 barn, jag har nog med 2! :))



Den där första boken verkar toppen! Jag som inte har nån aning om vilka försäkringar vi har...:/

2008-08-28 @ 11:42:30
URL: http://joviskarameller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback