Inskolning

I dag har vi varit på inskolning i förskoleklassen, jag och L. Det gick jättebra (Hon är ju lite försiktig, min lilla dam). Hon lekte och lekte och brydde sej inte i mej. Skönt! :) I morgon blir det lunch i matsalen!

L. var mycket impad av alla spel de hade på fritte. Vi har allihopa hemma, utom ett. Jag har inte plockat fram alla spel hemma, så när vi kom hem så fick jag genast gå och leta fram spelen. Så på eftermiddagen har vi spelat Labyrint för fullt. Det är mitt favoritspel, jiho! :)



Jag kan inte förstå att min gumma är så himla stor! Det känns så konstigt, och lite sorgligt, att hon är inne i skol-livet redan. När de väl är inne där går det tok-fort. Tyckte det var nyss tonåringen började i f-klass, nästa vecka börjar hon 9:an!! Det kommer bli ovant att bara ha O. hemma när man är ledig på vardagarna. Men jag tror det kommer bli skönt för L. Skönt att komma ifrån lillebror lite (De har alltid varit hemma samtidigt, och alltid gått på samma dagis) och sen skönt att få lite utmaning. Hon älskar ju att läsa, skriva, räkna, rimma, osv.

Det är så skönt att det är samma skola som tonåringen har gått på, och sambons dotter går på. Jag känner mej trygg med miljön och personal. Vi fick också veta vilken klass hon ska tillhöra, inte mitt drömval men det blir säkert bra. Jag hade hoppats att hon skulle hamna i klassen som tonåringen gått i. Fröken i den klassen är så gullig!

Nu måste jag vila lite. Det är ju jobbigt att gå upp tidigt på morgonen! Vi började 9 i morse, undrar hur jag kommer känna mej när vi börjar 6.30. Hemska tanke!!

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: JoVi

Men OJ! L känns mkt större än min herre här hemma, det är ju en hel vecka kvar tills han börjar..(ja, jag vet, perspektivet kan vara lite snett ibland s). Jag måste börja förbereda mig mentalt nu.



Labyrint känner jag igen men kan för mitt liv inte komma ihåg hur man spelar det. Kanske ett 6-års presenttips?



Hur är det MÖJLIGT att M börjar nian??? Hon började sjuan i fjol, väl?! Eller inte :)



Ha det fint, kram!



Postat av: Smilla

Oj ja tiden går fort. Bävar för när jag ska skola in min sladdis (men det dröjer länge hanär ju bara 1 ). Då har man inga småbarn längre.

mvh smilla

2008-08-12 @ 08:06:13
URL: http://smillasplats.blogg.se/
Postat av: Amlon

JoVi: hihi Det kommer att gå jättebra! Ja, Labyrint är nog ett bra 6-års-tips! L. tycker det är jätteroligt!

Jag veeet! Det är helt galet!! KRAM!



Smilla: Visst gör den. Usch! ;)

2008-08-12 @ 21:16:44
URL: http://amlon.blogg.se/
Postat av: Lauritsmai

Lovely site keep it i will be back that you.

2010-04-16 @ 11:20:28
URL: http://lauritsmai.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback