Jullov, jullov

Inte riktigt, men nästan. Jag har nu hela fem dagar ledigt! Det ska bli så skönt! Har mjukstartat i dag med att göra knäck och saffransskorpor. Jag tycker tiden innan jul är den bästa, faktiskt. Jag älskar att göra julgodis! :)


Nästa gång jag jobbar blir på julafton. När jag säger det får folk något i blicken och säger "Men stackars" typ. Men för mej är det inte stackars. Jag tycker det är mysigt att jobba på julafton (Jobbar 7-13.30). Jag tycker om att förgylla ensamma människor liv lite grann på julafton, att ge de lite julglädje! Sen kan jag med gott samvete gå hem till min underbara familj och äta god mat, ge julklappar och mysa. Men för alla är det ju inte självklart att de får komma hem till sin familj, eller att någon ens har tid att hälsa på. Det är otroligt vad mycket tragiskt det finns egentligen. Det gör mej ingenting att jobba på julafton. Så länge det inte är kväll bara. Så tyck inte synd om mej! ;))


Kommentarer
Postat av: JoVi

Åhhhhhhh vad jag tycker sy...mpatiskt mycket om dig ;) Givetvis jobbar min mamma också på julafton, ni följs ju alltid åt s men hon tycker också att det går bra. Huvudsaken är ju som sagt att det inte är hela dagen/kvällen.

Postat av: C a m i l l a

Jag har inte heller något emot att jobba julafton, vi har också endast förmiddagspass då - 07.30-13.00, helt okej. Det brukar vara extra mysigt på jobbet då, vi får jultallrik och gröt på morgonen. I år slipper jag däremot, har ju fullt sjå hemma att förbereda julmaten då maken är inpacketerad...

Kram kram!

2008-12-19 @ 16:19:29
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback