Jul, jul strålande jul, Ingen glans över skitiga golv..



L. är 6-år gammal och klarar sej alldeles utmärkt i köket. Här häller hon upp ischoklad. :)



Vi gjorde världens godaste kola också. Och Rocky road. Och snöbollar. Det är alltid vi som står för julgodiset när vi firar jul. Kolasmeten fixade L. helt själv, medans jag satt och läste ett annat recept. Mammas lilla hjälpreda! ;)

I dag ska jag och tonåringen ta en repa på stan. Jag är så gott som klar med mina julklappar. Ska bara komplettera L:s pyssellåda lite. Och köpa lite snör-saker. När jag var liten hade jag en loftsäng. Varje julaftonsmorgon hängde det ett snöre på sängkanten. När man drog i det fick man olika små paket och godsaker. Det ar så spännande att dra upp snöret och få den ena saken efter den andra. Det har jag förståss fört vidare, fastänsålänge bara på tonårigen. Hon sover alltid hos sin pappa natten till julafton, så det är min morgonjulklapp till henne. :) Ja, hon vill ha så än! ;))


Karin Mannerståhls fina snögubbe trivs bra hemma hos oss. :)

Apråpå julklappar har jag tänkt smart i år. Alla barnen får något STORT och sedan några mindre andra julklappar. Jag orkar inte med en jul till med sjuhundrafemtielva paket som ska öppnas. Det känns jätteskönt! I bland känner ju köphysterin inga gränser. Det är NOCK nu, som vi brukar säga på jobbet. ;) Eftersom ingen av mina barn läser min blogg kan jag skriva den stora saken de får: Tonåringen får presentkort på ett köpcentrum, L. får en stor pysslelåda, proppfull (Favorit i repris, men den hon fick förra julen är tom sedan länge. Pyssel is the shit! ;)), O. får en playmo-borg. Bonusens stora sak får sambon sköta, men jag har köpt en jättefin klänning åt henne. :) ( Det kanske är någon som känner bonusen som läser här; Hej hej, skvallra inte!)


Våran hall. Älskar lingonris! ♥ (Det är inget skelett i bakgrunden, bara L.s superstora fågel. ;))

I går fick tjejerna jullov. Varning för "skryt": Min stora tjej kom hem med sitt betyg. Jag fattar inte var hon fått sitt läshuvud i från! Bla. fick hon MVG i fysik. I FYSIK!!!! Jag fattar ingenting! Det är ju typ världens jobbigaste ämne. ;) Jag som alltid varit en medelmåtta i skolan kände mej alldeles gråtfärdig av stolthet när jag såg hennes betyg. Vilka möjligheter liksom! Gumman!

Förövrigt ser det ut som ett bombnerslag i vartenda rum här hemma. Vi hade pysselkväll hemma i går. En liten stillstudie av vårat köksgolv.


Men städa hinns alltid med. ;)


Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Mysigt inlägg från dig! :) Hoppas ingen som känner dina barn läser här nu och skvallrar... ! Jag är också klar med julklapparna, köpte en varsin stor till bonusarna och sedan typ 3-4 st små till dem också. Sedan har vi köpt en liten, liten grej till våra föräldrar/svärföräldrar så att de har något att öppna på julafton, då alla andra får... och såklart ett varsitt till katterna... hi hi... =)

I dag ska det fixas julgran på hemvägen från jobbet, jag och Felix ska hitta den snyggaste på ICA Maxi tänkte vi (de säljer julgranar där utanför). Sedan får vi pynta ihop med de andra hemma, dricka lite glögg. Myspys!

Självklart ska du vara stolt för din stora tjej. Sååå duktig hon är! Jag har inte ens läst fysik vad jag vet, men det låter svårt. ;)

Kramar!

Postat av: C a m i l l a

Svar: Jag måste också göra min lite mer färgglad. Undrar om det finns rosa julkulor? =) Ska kika.

Jag sa precis till Felix i går att det var en på min blogg, jag tror det var Amlon, som gjorde egna hus - alla i familjen och han började med ett, men tröttnade då det inte gick något bra. Han var däremot superduktig på vanliga pepparkakor och det är ju perfekt att få det fixat också. =)

Ha en fin söndag och 4:e advent!

Kram!



2008-12-21 @ 13:45:51
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback