Heltid - aldrig i livet!

I dag har det varit en lång dag. Först jobbade jag som vanligt till 12.30. Därefter hade vi personalmöte fram till kl.14. Sedan var det bara att rusa vidare till en kurs "Matlust ger livslust" fram till kl. 16. Puh. Jag är inte van att sitta stilla och lyssna så jag höll på att somna flera gånger. Sen bar det i väg till dagis för att hämta mina stackars barn som varit där från 6.30! Men de hade haft det så roligt, och tyckte det var lyx att få vara på dagis så länge! Men jag tyckte det var hemskt!

Jag struntar i hur andra gör, men jag kommer ALDRIG jobba heltid så länge jag har små barn! Aldrig, aldrig! Vad är det för livskvalitet att vara på jobbet hela dagen och träffa sina barn typ två timmar på kvällen. Och de två timmarna ska innefatta mat, badning och nattning. Ingen kvalitetstid alls! Jag förstår inte hur man klara av det?! Men som sagt, alla är olika och jag lägger ingen värdering hur andra gör, men jag skulle aldrig klara av det. ;) I´m a freaking bullmamma!

I dag är det fettisdagen! I like! Semlor är bland det godaste jag vet! Sambon och jag har börjat äta sunt igen, men vi har infört semmeldispans. ;) Semlor får vi äta, men inget annat sött. I dag har jag visst ätit två stycken. En på jobet, och en som min goa pappa har gjort. Han är en fd. bagare så det finns ingen som gör så goda semlor som han! :)

Vi ska få nytt schema på jobbet fr.om mars. Det verkar inte så där jättebra. Plus att de dragit in personal så det kommer att bli tufft för oss. Men vi jobbar ju bara med människor, så det är ju en världslig sak.. (Ironi!) Fattar inte hur de tänker med alla indragningar på viktiga grejer, typ vården och barnomsorgen.

Näe, nu ska jag kika runt lite. Sen sova. I morgon är jag ledig. Jäklans vad skönt!

Kommentarer
Postat av: JoVi

Håller med dig! Förstår inte heller vad det är som gör att en del väljer heltid. För heltid på jobbet för föräldrarna ger ju ibland _mer_ än heltid på dagis för barnen! Ok, om det är ekonomin som är trasslig...men annars? Argument som att barnen trivs ändå så bra kommer jag aldrig att tro på. Fast nu ska jag inte gå in i någon diskussion *haha* Kram!

Postat av: Hemmamamman

Ja, och jag förstår verkligen vad du menar! Det är ju därför som jag valt att inte jobba vardagar under ett par år.

Tid med barnen är livskvalitet! :O)

2008-02-06 @ 21:54:10
URL: http://hemmamamman.blogg.se
Postat av: Amlon

Skönt med två som tycker lika som mej! ;) Misstänkte att ni gjorde det! Kram till eR!

2008-02-09 @ 19:31:33
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Catohedvig

Hello! Very interesting and professional site.

2008-10-30 @ 08:55:38
URL: http://catohedvig.20six.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback