Sacramento idioto!

Jag brukar för det mesta inte blogga om  vad andra föräldrar gör som retar mej. Men nu MÅSTE jag. När O: och jag var och badade var det en mamma med tre små barn där. Det första jag reagerade på var när de två äldre barnen gjorde illa det mindre och försökte dra ner henne i betonggolvet satt mamman där i godan ro och åt smörgås och drack juice. Hon tittade på barnen men gjorde ingenting att förhindra deras bråk. Jag tycker inte att man ska lägga sej i VARJE bråk mellan syskon, men när det är fara för någons liv (lite överdrivet) måste man väl rycka in.

Men det värsta var när vi kom in i duschrummet. Då satt den lilla i en maxi-cosi och grinade. De två äldre sprutade ner alla i duschrummet med duscharna. Jag funderade var mamman var. Då fick jag syn på henne, liggandes och njöt i bastun! Den lilla i bilstolen blev mer och mer ledsen, och de större blev vildare och vildare.  Och där inne i bastun låg mamman och slappade. Jag tyckte det var så hemskt att höra bebisen vara så ledsen! Bastun är ju inte direkt ljudisolerad så mamman måste ju ha struntat i att bebisen var ledsen.Till slut (efter typ 5 minuter ill-gråt från bebisen) var det en annan mamma som gick in i bastun och rappade i åt mamman att nu fick hon allt komma ut och ta hand om sina barn. Då kom mamman ut och var precis som om ingenting hade hänt.

Jag försöker oftast försöka förstå VARFÖR folk gör vissa saker. Men i det här fallet kan jag inte komma på någon förmildrande omständighet för mammans beteende.


För övrigt är jag skitarg över huvudtaget nu..

Kommentarer
Postat av: Madde

Vad jag känner mig upprörd efter att ha läst detta inlägg!! hur tusan fungerar vissa människor?!

Postat av: Patricia

Jag fattar inte hur man bara kan lämna sina barn vind för våg? Obegripligt! Stackars barn.

2008-02-11 @ 11:52:26
URL: http://patricia74.blogg.se
Postat av: Nergårds-Emma

Oj, vilket konstigt beteende! Jag ska snart börja åka till simskolan med alla tre barnen (har sluppit ta med de två yngsta innan). Jag räknar inte med en sekunds vila. Antagligen kommer jag inte ens hinna sitta ner en sekund. Bara passa!

Jag förstår att mamman behöver koppla av när hon har tre småbarn, men det går inte om man har dom med sig. Hur tusan kan man lämna bebisen så!?

2008-02-13 @ 11:20:44
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Amlon

Madde: Ja, inte vet jag!

Patricia: Fattar ingenting jag heller..

Emma: Visst behöver man koppla av :), men kanske inte när man är själv med tre småbarn på badhuset. Där finns det ju ganska mycket faror.

2008-02-14 @ 08:59:58
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback