Grammis

Jag kollar på Grammisgalan. I år är jag inte så rålös som förra året, har tydligen hängt med mer i år.

Jag håller såklart mest på Lars Winnerbäck! :) Eller jag håller nästan bara på Winnerbäck! ;) Fast chansen att man får se honom på galan är väl ganska liten, eller?

Och JUST som jag skriver det så kommer han!! Åh, nu är jag lycklig! Underbara Lars!!

Här är grammisvinnarna om jag får bestämma:

ÅRETS ALBUM 
LARS WINNERBÄCK - DAUGAVA

ÅRETS DANS/HIP HOP/SOUL
PETTER - GOD DAMN IT

ÅRETS GRUPP
MANDO DIAO - NEVER SEEN THE LIGHT OF DAY 

ÅRETS HÅRDROCK
LILLASYSTER - HJÄRNDÖD MUSIK FÖR EN HJÄRNDÖD GENERATION eller
TAKIDA - BURY THE LIES 

ÅRETS KVINNLIGA ARTIST 
SÄKERT! - SÄKERT!

ÅRETS LIVEAKT
LARS WINNERBÄCK

ÅRETS LÅT
LARS WINNERBÄCK I DUETT MED MISS LI - OM DU LÄMNADE MIG NU

ÅRETS MANLIGA ARTIST
LARS WINNERBÄCK - DAUGAVA

ÅRETS NYKOMLING 
SÄKERT! - SÄKERT!

Väldigt varierande.. ;) Svårast var grupp, för ingen av grupperna har jag lyssnat så speciellt mycket på i år. Men jag gillar Mando bäst just idag.

Nej, nu kallar sängen på mej igen. Ha en bra kväll!



Bästa grupp blev Kent. En grupp som jag har gillat jättemycket, men som jag "tappat bort " på de två senaste skivorna. Jag tycker fortfarande de två första skivorna är bäst! Kanske borde ge senaste skivan en chans. :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jättekul att Winnerbäck vann årets låt. "Tillbaka till samtiden" är grymt bra! Kents bästa skiva om jag får säga det själv. Vacker, melodisk och Jockes röst är helt magisk. Gillar du inte Columbus som de spelar så mycket på radio? Den är superbra tycker jag.
Kul att "Säkert" också vann 2 priser. Däremot Salem al fakir har jag missat helt tror jag, inte riktigt min typ av musik.
K R A M!

Postat av: Amlon

Jag måste nog ta och lyssna på skivan! :) Du har övertygat mej! Kram på dej!

2008-01-15 @ 15:24:36
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Libanveronica

Nice site. I enjoyed it very much! :-)

2009-12-14 @ 07:59:39
URL: http://libanveronica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback