Stora tjejen

I dag har jag och L. varit på besök i skolan där hon ska börja i förskoleklass till hösten. :) Skolan är inte alls obekant för oss, storasystrarna har gått/ och går där. Så vi gick en egen rundtur, inte de guidad som personalen på skolan bjöd på.

Det här var en stor dag för L.! Hon var imponerad av det mesta! :) Bäst var nog skolbiblioteket och bildsalen. Där kan jag tänka mej att min lilla gumma kommer att befinna sej ganska ofta.

Tidigare har jag känt lite ångest över att hon ska börja i förskoleklass, men nu känns det mycket bättre. Jag känner redan personalen ( de flesta) och alla var så gulliga mot L. idag. De sa att de kände storasyster M, och att L. var så lik henne. ;) L. blev ju såklart mäkta stolt. M. är ju stora idolen. Vi träffade fler barn som vi känner t.ex genom gympan som också ska börja där. Kul!

Det kanske inte blir så farligt med förskoleklass iaf. L. kommer säkert trivas som fisken i vattnet. :) Min älskade gosgumma! Stortjejen!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ja, det är ju så STORT att börja skolan!
För även om vi vuxna envisas med att kalla det förskoleklass så är det ju verkligen skolstart för barnen.
Mina två stora pojkar växte båda två så mycket efter att ha börjat skolan. Bland annat kompisar blev helt plötsligt jätteviktigt.

Vad kul att det känns spännande och kul för din dotter! :O)

Postat av: Camilla

Oj, vad bra att det kändes så bra! (Konstig mening det blev...).
Vad kul att du hade sån härlig helg med Å, tråkigt att det blev konflikter när du kom hem - hoppas det löst sig och att du mår bra igen!
Här har jag andats ut efter oro för knölar på min styvson, men det var bara vanliga lymfkörtlar. Puh!
K R A M och ha en toppenbra onsdag! Full fart mot helgen.

2008-01-23 @ 09:09:43
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Pippi

Kan inte fatta att våra tjejer redan ska börja förskoleklass! Vart tar tiden vägen??? Låter spännande med studiebesök på skolan, väntar på att T. också ska få gå på ett. Jag skulle nog gärna följa med dit, jag också. Tror att jag har mer ångest än dottern :)

2008-01-23 @ 09:50:05
URL: http://langstrump.wordpress.com/
Postat av: JoVi

Ja jag blir ju nästan tårögd när jag läser det här! Kan tänka mig hur spännande det var o hur stolt hon blev över att vara lik storasyster :)

Galet vad tiden går fort!

Kram!

2008-01-23 @ 13:15:19
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Amlon

Rebecca: Det går ju så fort när de väl börjar i skolan. Usch, det är lite läskigt!

Camilla: Det var skönt att jag kom över min rädsla lite.. ;) Skönt med Felix!!

Pippi: Jag VET, det är inte klokt! Och det värsta är att det är nu det börjar gå fort på riktigt!!

JoVi: Hon var så stolt! Hon berättade allt för M. när hon kom hem. "Alla fröknar kände dej, och de sa att vi var lika varandra! ;))

Kram till er alla!

2008-01-25 @ 13:59:59
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Nilla

Min tös ska också börja i förskoleklass i år! Vi har inte besökt skolan ännu. Det blir kanske snart då.

2008-01-26 @ 20:11:43
URL: http://tankebubblor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback