Stockholm i mitt hjärta

Nu är vi hemma igen. Vi har haft ett gäng underbara dagar i storsta´n. Stockholm är verkligen min grej. I just love it! Ungarna trivdes som fisken i vattnet. De var riktiga citykids! ;) Det fanns ju så mycket att titta på som vi inte har här hemma i byhåla. Som L. beskrev för sin fader när vi kom hem: "Det är mycket, mycket folk jämt, sen finns det många trafikljus att trycka på" :)

Vi har haft det underbart! Barnen har varit jätteduktiga! (Bara ibland har jag känt mej som världens mesta tjatmamma.. Men det finns ju så mycket faror i storstan som inte finns här. (Hej kusinen från landet! ;))) Otroligt vad tåliga ungarna är. De knatade och gick och var nöjda för det mesta. Tonåringen var en helt underbar extravuxen till sina småsyskon. Hade inte hon varit med hade det inte flutit på så himla bra. ♥

Vi har gjort massor av grejer, fast i ganska lugnt tempo. :)

Det är ju Pride festivalen i Sthlm nu, vilket livade upp det hela ännu lite mer. :) Fullt med färger och människor! :)




Som negativt skulle jag kunna skriva endel om vissa människor i Sthlm. Men jag låter bli. För jag antar att det var några undantag vi träffade på. Fast Lush på Centralstationen tänker jag inte sätta min fot på något mer. B*itch! ;)


Några bilder:



O. lämnade sina nappar på Skansen. Helt odramatiskt efter som det var så längesedan han slutade. Men har fick lov att tutta lite på en av dem, i smyg, innan han slängde i dem i nappbrunnen. ;)



Mina tjejer vann storvinster på chokladhjul. Tonåringen vann 2 kilo Kexchoklad, och L. vann 2 kilo Center. Pust! ;)


Spännande att åka Djurgårdsfärja. Mina små♥♥



Ett av Pride-fönstren på NK :)




O. showade loss på HM. ;)



Har massor med kort, men är man en anonym fegis så är man. ;)


I dag blir det bara hemmaliv. Fötterna vill inte gå så speciellt många meter idag.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilken mysig resa ni verkar ha haft! :) Stockholm är verkligen ljuvligt, men man är ganska nöjd efter ett par dagar där - då är det skönt att komma hem till landet igen. =)

Jag råkade hamna på Pride första året det var och fattade absolut ingenting... men lite häftigt är det.

Kram och välkommen hem! Jooo, visst blev det kent igen. =) Liiite långt att åka kanske, men man får väl inte vara så bekväm. ;)

Postat av: Nilla

Vad roligt! Storstad är kul, i lagom doser :-)

2008-07-31 @ 16:25:44
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag gillar också Stockholm! Jag och dottern var uppe förra året vid Pride-festivalen och såg tåget genom stan. Är ju inte homo på något sätt, men tyckte att det var häftigt och de verkade ha så himla kul.

Kram

2008-07-31 @ 17:37:01
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Nergårds-Emma

Vilken härlig tripp ni har gjort! Min barn tjatar om att de vill åka till Stockholm, så det får vi väl göra om ett par år. Ser väldigt trevligt ut på dina bilder! Jo, jag har ju varit där, men bara utan barn.

Till nästa sommar ska jag köpa mina efterlängtade ballerinacrocs. Jag ångrar att jag var snål och inte gjorde det denna sommaren! Man kan ju gå hur långt som helst i crocs! Världens bästa skouppfinning!



Nu får ni käka mycket choklad :-) Kram!

2008-07-31 @ 20:25:50
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: JoVi

Kram och välkommen hem! Ni är saknade här!!



Stockholm är för dig, vad Göteborg är för mig! ;))



Jag vill se meeeeeer bilder på gullungarna OCH deras söta mamma! :)

2008-07-31 @ 22:58:48
URL: http://joviskarameller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback