Utmaning x 3

Vi gick en en stund för att pusta lite. Det är så varmt och härligt ute. Sen började L. och kompisen A. leka med fin-legot och jag har inte hjärta att störa. De leker så det står härliga till! Och jag är ju en mamma som _älskar_ när barnen är kreativa och LEKER! :) Lilli har hittat en hårdrocksskiva som han har satt i i sin stereo. Så nu står han och spelar luftgitarr för fullt! :) Teaterapan! :)

Hittade en utmaning hos
Elin som jag tjyvar:

Tre saker jag gör när jag vaknar: Kramar det barn som väcker mej, drar mej en stund, drar upp persiennen!
Tre saker jag måste ha under dagen: Fysisk kontakt, skratt och vatten
Tre personlighetsdrag på mig: Omtänksam, ironisk, mjuk
Tre saker jag gärna ägnar mig åt: Barnen, bakning och pyssel av olika slag
Tre saker jag är rädd för: Att något ska hända min nära och kära! Råttor och katter
Något jag drömmer om: Längre semester, mindre arbete och ett hus!

Och från Stjernfalls

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
Gå ut, när tjejerna lekt klart.
♥ Grädda pannekakas. ;)
♥ Slipa en stol
♥ Måla stolen, om jag hinner
♥ Fet-lata mej i sängen. :)

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Hade en fyra½åring. :) Var i Danmark, tror jag.

Ställen du bott på?
 O
lika ställen på berget, och runt omkring. Hemliga Arne.. ;)

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
♥ Köpa ett hus jag verkligen vill ha!
♥ Ta en fet långresa
♥ Sluta jobba, eller möjligtvis jobba typ 10 %. *haha*
♥ Skaffa hemhjälp. Eller iaf en diskmaskin. *haha*
♥ Göra vad jag vill!

Och från Korkeken

Om det brann hemma hos mig och jag bara kunde rädda en materiell sak så vore det...
Albumen!


Känd person jag skulle vilja fastna med i en hiss i några timmar...

Nu måste jag välja någon snygg. Eftersom jag skulle ha paniken ALlan skulle jag behöva någon att klänga på! ;) Aidan i Sex and the city är ju fin och verkar trygg! ;)

Inget gör mig så förbannat som...
En sak som gör mej galet arg är gravida som röker! Nej, jag röker inte själv, och jag vet inget om beroende, blablabla. Men jag vet att det inte är bra för bebisen i magen, och att det ser så illa ut.

Jag samlar på...
Inget speciellt. Kokböcker kanske?

Om jag hade obegränsat med pengar så skulle jag...
Köpa ett hus som jag vill ha!

Om tre år så vill jag att mitt liv innehåller mera...

..tid. Antagligen blir det ju så, barnen är jag ganska stora då. *snyrr* ;)

Och mindre...
..hushållsarbete. Säkert..

Jag tycker de här fem sakerna är ruggigt snygga...

Mitt nya tyg
Mina älsklingar ♥
Endel gamla kråkslott
Natur och vatten
Min älsklingskjol


Det viktigaste jag lärt mig hittills är...

Är det jag lärt mej OM och AV mina barn!

Sommarplanerna ser ut som följer...

Vi drar ju till storstan snart och blir kvar några nätter. Sen när vi kommer hem blir det lite av varje. Bad, hoppas jag!

Om alla webbsidor i världen försvann utom tre stycken, så skulle jag välja att få behålla...

Min egen blogg, och mina bloggkompisars! Kan inte välja tre!


 


Kommentarer
Postat av: Å

Åh.. Aidan! Jag betar av 6 & the city-boxen i en rasande fart å de har precis förlovat sig! I love Aidan! Å du, för guds skull kom hit innan jag försmäktar helt å hållet! Det längtas här U know! Fett med kärlek från karlstad :)(föresten.. I helgen fyller din kamrat Marcus du vet, 25.. UNGjävel.. ;) Kom å häng med på fest :) )

2008-07-24 @ 18:23:50
Postat av: Elin

Halloj

Kul att läsa dina svar :) jaha, undra om man ska ta det som nått bra? "du har samma tröjja som min tonåring" ;) ha ha, den e iaf toppen som gravid, stor och skön :)

Puss

Postat av: Amlon

Å: ÅH, I love Aidan! :) Va, är han så ung?? haha Hälsa från Mamma Mjuk! Vi åker till Sthlm på söndag! KRAMKRAMKRAM!



Elin: Ta det som en komplimang! ;) Det är faktiskt jag som har köpt den åt henne, för jag tyckte den var fin! :)Kram!

2008-07-25 @ 22:52:45
URL: http://amlon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback