Natt på jobbet

Vilken tur att jag är inkontinensombud (Tjusigt värre! ;)) så jag kan sno mej lite data-tid på arbetstid. Har just beställt lite grejer så det finns hemma när jag går på semester. Är man oumbärlig så är man liksom.. HAHAHA.

I dag har vi ätit ute. Buffe på Kina-resturang. Jättegott! Sen tog jag med mej O. till frissan. Han var så långhårig. Han var som vanligt rolig och satt och pratade med frissan som en liten farbror. Det är så kul att lyssna på honom! Frissan får veta ALLt om våran familj, och lite till. "Min pappa har en kompis. Han har inget hår. Varför har han inget hår? Har han tappat det, tror du? Eller klippt sej väldigt, väldigt kort??" ;) Sötast blev han iaf. ♥

O. har fått nya idoler. Poodles och E-type har fått kliva åt sidan för Kiss! Bästa låten är "Lick it up". O. älskar musik. Han snappar upp texter på en gång och vill lyssna på musik jämt. L. är inte likadan. Hon vill ha tyst och lugn och ro. ;) Jag är både och. Lyssnar gärna på musik, men tycker om tystnaden också. Kanske för att den är så sällsynt hemma hos oss. ;)

Det är så lugnt på jobbet. Det är väl bra att de sover, men det är så lååångsamt. Vissa av nattpersonalen vill ju ge sken av att det är så mycket att göra på natten. Till de vill jag bara säga: Kom upp och jobba på dagen så får ni något att jämföra med. Det jag gör på ett 10-timmars nattskift gör jag kanske på en timme på dagen. Det är skönt att jobba dag och känna att man gör någon nytta också. Här är det typ att man tar emot lite larm, ger lite mediciner, läser lite bok, halvslumrar lite, hjälper någon lite, vänder någon, tittar lite på tv, läser en tidning, surfar lite, gör lite skrivbordsarbete, tvättar lite, lyssnar på radio. osv.

Näe, nu ska jag nog läsa lite. Ha en god natt! KRAM♥

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad bra att kunna sno åt sig lite bloggtid på jobbet. :)

Din son verkar bli en riktig hårdrockskille! =)

Kram!

Postat av: Pippi

Gulle-O ♥ Låter som att våra smågossar har en hel del gemensamt. I alla fall när det gäller betraktelser av omvärlden :)

2008-06-24 @ 09:46:34
URL: http://langstrump.wordpress.com
Postat av: JoVi

haha gulliga O! :))



Här jobbar sambon oxå natt i veckan och han säger att det är DÖMYCKET att göra. I går fick han visst inte sätta sig förrän sista halvtimmen stackarn ;)) På mitt jobb är jag glad om jag kan sitta en halv minut eller så!



Hoppas du sover gott nu! :)

2008-06-24 @ 10:28:17
URL: http://joviskarameller.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag tycker att du borde trycka upp visitkort.. Inkontinensombud låter ju MÄKTIGT ;) Jag kan fixa coola kiss-bilder till O som min bror tagit om du vill :) å då blir jag coola tant Å haha Har han nån favorit?

2008-06-24 @ 12:09:30
Postat av: Patricia

Jag har också jobbat natt några gånger (iofs inte riktigt min grej, men ändå) Jag håller med dig, de som jobbar på nätterna borde prova att jobba på dagen ibland. Jag slår vad om att flera av dem inte klarar detta, det blir för stressigt för dem.

2008-06-24 @ 23:17:08
URL: http://patricia74.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback