Vad man behöver?

Från Bluebox

Hittade den här checklistan för nyblivna föräldrar. Väääldigt mycket man behöver ha med sej när man lämnar huset med sin bebis. Bra att de påminner att man ska ta med sej brösten. *haha*

Jag minns när jag var förstagångsmamma. Vi skulle till stranden med våran lilla bebis, som var 6 månader. Med oss hade vi halva bohaget. Det fanns inget som vi inte var förberedda på. :) Skulle det mot förmodan bli snöstorm mitt i sommaren skulle vi nog ha klarat det med.

Men barn nummer två var jag nog vid min topp när det gällde packning. Tog med mej det som behövdes, vis av erfarenhet. Man behöver inte sju ombyten och 15 leksaker för en dag på stranden.

Vid tredje barnet lever jag efter devisen allt ordnar sej. Vid det här laget är jag nöjd om jag får med mej barnen och lite fika till stranden. Allt annat ordnar sej! :)

Kommentarer
Postat av: JoVi

HAHAHAHA Det tog ju typ 2 h att ta sig utanför dörren med första lillkillen. Och lillstrumpan, hon hängde bara med :)

2008-06-26 @ 19:46:45
Postat av: Madde

HAHA!! Kul lista!! Håller med om att det tog lite längre tid "ettan" sen vart man härdad och erfaren;-)

2008-06-27 @ 13:55:37
Postat av: Amlon

Jovi: PRecis! ;)



Madde: Exakt! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback