Namn

Jag älskar ju att fundera på namn. :)

Här är 2007´s 10 i topp-namn

1. Wilma                                                                    
2. Maja                                                                        
3. Ella                                                                          
4. Emma                                                                     
5. Julia
6. Alice
7. Alva
8. Linnea
9. Ida

10. Ebba

Min kommentar: Fina, men lite tråkiga namn. Min tonårings namn är med på listan. :) Fast när hon fick sitt namn låg det lååångt ner på topplistan. Det är kul att det blivit så många små M:or nu. ;) L.s andra namn är också med. Mina favoriter är nr. 2, 3, 7,8 och 10.

1. William
2. Lucas
3. Elias
4. Oscar
5. Hugo
6. Victor
7. Filip
8. Erik
9. Emil
10. Isak


Min kommentar: Här känns det som det har stått still läänge. När tonåringen låg i magen funderade vi både på Oskar och Elias. Även William, Victor, Emil var populära då. Till O. har vi prickat in båda mellannamnen på 10-i-topp-listan. ;) Finast är: 8:an! :) (Jag har bara valt det ena av O.s mellannamn.. ;))

Namn som ökade mest:

1. Lilly
2. Livia
3. Natalie
4. Siri
5. Edith
6. Svea
7. Signe
8. Mira
9. Molly
10. Elvira


Min kommentar: Natalie var en chock. Det är väl ett typiskt 90-tals namn?! De andra namnen gillar jag faktiskt mer eller mindre. Fast namnen får mej osökt att tänka på mitt jobb. ;) Favoriten är Siri!

1. Sigge
2. Dante
3. Milton
4. Wilmer
5. Maximilian
6. Malte
7. Loke
8. Charlie
9. Noel
10. Vidar


Min kommentar: I like! När L. låg i magen kallade vi henne för Sigge, så det namnet gillar jag såklart! Charlie är väl också ett 90-tals-namn? Maxi.... tycker jag är alldeles för långt. Noel är ingen favorit. Men de andra: Tummen upp! :) Även om jag inte skulle döpa mina barn till det kanske.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hi hi... jag förstår att namnen får dig att tänka på jobbet, det låter som direkt från åldringsvården hela bunten... men man vänjer sig... :)
Fasansfullt namn som jag hört på en 2-åring nyss är Roland... Va??? Rys...
Kram!

Postat av: JoVi

Förutom dom uppenbara favoriterna ;) så är mina favoriter:
Lista 1 - namn 7
Lista 2 - namn 2
Lista 3 - namn 4
Lista 4 - namn 6 (det här var nog det _enda_ namnet jag tycker om på denna lista! *haha*)

Kram!

2008-03-10 @ 20:49:34
URL: http://joviskarameller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback