"De är så fina att jag bara vill grina"

I går var det studentbal här. Jag och småisarna var och tittade. L. var helt lyrisk över alla fina "prinsessor". Ändå är hon ingen prinsesstjej direkt. Ändå ville hon grina för de var så fina! ;) O. var helt trissad över alla bilarna som transpoterade deltagarna till balen. Det var allt mellan limosin, Chevrolet, värsta sportbilarna till en tandemcykel. *hihi* :)

Jag tyckte det fanns många fina och fula klänningar. Vissa hade tagit i så att dom nästan sprack. Andra hade inte lagt ner mycket jobb alls. Det var en tjej som jag tyckte var alldeles extra fin. Hon hade gammelrosa klänning och hår som
Audrey Hepburn. Åh, vad fin hon var! Modefärgerna på balen var rött, mörkgrönt och rosa.

Jag fick aldrig gå på balen när jag tog studenten. Jag gick en tvåårig gymnasielinje och det var bara de treåriga som fick gå på balen. Då blev man ju bara bal-anti och var "glad" att man slapp. Nu på äldre da´r så tycker jag att det vore jätteroligt att ha fått gått. Nu får jag se framemot att tonåringen ska gå om några år. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback