Det stora som hänt

I fredagskväll hittade inte O. någon av sina nappar när han skulle mysa i soffan. Då tog jag tillfället i akt och sa att tomten kanske hade varit här och hämtat dom till sina små tomtebarn. O. köpte det på en gång och var helt villig på att mysa utan napp. Även att gå och lägga sej gick bra. Sedan sov han hela natten i sin säng. Vad händer liksom? Sedan fick han akut-abstinens på morognen, men då mutade jag honom med att han skulle få köpa en bil på stan under dagen. Då lugnade han ner sej. ;)

Sedan dess, inte ett pip eller en fråga om nappen. Han sov hela natten i sin säng i natt igen. Antagligen så har han väl hunnit vakna så pass mycket i sitt napp-letande på nätterna att han tyckt det var lika bra att gått upp till mamma.

Han är i alla fall jättestolt! Och känner sej så stor! Min minsting.. ♥ Trodde aldrig att det skulle gå så här lätt. Inte ens när han ramlade två gånger på raken i går och skrubbade upp knä, hand, handled och armbåge frågade han efter den.

Det är inte alldeles smärtfritt för mamman, dock. Lite ångest får jag över att min minsta lilla bäs är så stor. ;)

image605

No more Mr Tutte Guy. *hihi*

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Wow! Grattis, O! S här hemma tror att han har slutat med napp bara för att storasyrran gör det. "Jag sover utan napp" berättar han stolt för alla men han gör liksom inte det =)

Ha det bra på Berget och hoppas att du snart blir bättre behandlad!

Postat av: Cissi

Grattis till O! Det är ett stort steg att ta!
Hoppas du får en bra vecka!

2008-05-11 @ 21:11:25
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Pippi

Vilken kille! Vilket jättesteg! :)
Ha en bra vecka och en skön ledig dag! ♥
Kram!

2008-05-12 @ 10:33:03
URL: http://langstrump.wordpress.com
Postat av: Amlon

O. tackar och sträcker på sej! :)

2008-05-14 @ 17:55:30
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback