Leila på berget

I går invigde vi Leilas bakbok. ♥ Vi bakade:

♥ Blåbärsmffins med crumble
♥ Rulltårta
♥ Kladdmuffins

Allt får 5 toasts av 5 möjliga, som tonåringens och min idol Benjamin skulle säga. ;) Inte för att jag har smakat, men familjen säger det iaf. Kladdmuffinsen blev misslyckad. De liksom exploderade. Men de var goda ändå. Nästa gång ska jag ta större muffinsformar iaf.

Så bakade vi stomp också. Gull-Pippi undrade vad det var. Det är ett jättegott börd som man gräddar i stekpanna. Lefsor och stompa är andra namn på brödet. Så här gör man:

image612

När jag och tonåringens pappa gick isär var hans största problem hur han skulle klara sej utan stomp! *hahaha* För han trodde inte han kunde göra det själv. Men det kunde han! :)

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Mija

Tack för omtanken tjejen.. Den värmer djupt.
Livet är inte alltid rättvist, men man måste räta på ryggen och gå vidare..

Det kommer jag också att göra i sinom tid..
Jag är en krigare. :)

Kram ♥

Postat av: Amlon

Klart du är!! Största kramen till dej! ♥

2008-05-18 @ 22:39:19
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Joachimmathilde

Perfect site with convenient navigation. The design also pleases. Thanks!

2009-05-08 @ 09:50:02
URL: http://joachimmathilde.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback