Operation Fläskberg

Nu får det vara nog. Nu räcker det! Snart rullar jag fram, tror jag. I morgon ska jag skärpa till mej.

Absolut inget godis. Inte köpa godis, inte ta emot när man blir bjuden. I-N-G-E-N-T-I-N-G!

Chips och sådant är ett BIG NO NO!

Fikabröd får jag äta vid enstaka tillfällen tex. när min goa tonåring bakat något. Då måste jag ju få smaka! Och vid eventuella födelsedagskalas.

Glass är också förbjudet. Men med vissa undantag.

(Antagligen kommer det inte funka att äta i bland, eftersom jag är en antingen-eller-människa. Men jag ska försöka. Jag tycker det var så tråkigt att inte få äta någonting sött förra gången.. )

I övrigt ska jag äta som jag brukar. Jag är hemma på paus nu. Har bakat kärleksmums, muffins med kanelbulle-smak och en kladdkaka. Jättebra inför i morgon. Men jag ska ta med mej lite till jobbet, och sen fyller ju sambon snart år så då kan han ju bjuda på det. ;)

Nu muntrar jag upp min tjocka lekamen med lite bra musik!


Som vanligt gammal musik. Hej på dej, pensionär. ;)

Kommentarer
Postat av: JoVi

Jamen visst, jag skriver under på din nono-lista! Jag ställde mig på vågen i morse och höll på att dö, uppgång som f-n *suck* Allt eller inget stämmer för mig med :/

Postat av: Pippi

Ja och amen... Jag är nog sockerberoende och då är det ju definitivt inget som gäller. Men hur kul blir det då?! Antagligen mycket roligare när det värsta gått över. Suck. Vi kanske skulle starta en liten stöttnings och peppningskampanj sinsemellan?! Du, jag och JoVi?

2008-05-04 @ 21:50:29
URL: http://langstrump.wordpress.com
Postat av: Amlon

JoVi och Pippi: Vi gör det tillsammans! ;)KRAM på er!

2008-05-06 @ 12:38:28
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Henningrebekka

Great Job!Been putting down Torginol for 20 years,Nice to see a sight that i can relate too.

2010-03-29 @ 07:52:15
URL: http://henningrebekka.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback