Trapphuskatten

Jag blir tokig. Ska verkligen katter bo i trapphuset? Är det ett ok ställe för en katt? Att ha en liten låda i trappen att sova i? Att bli inlåst i källaren eller på vinden? Att smita in hos andra direkt man öppnar dörren? Att katten nästan kastar sej på en när man kommer in i trapphuset och vill gosa, för ingen gosar med den typ? Att GRANNAR ställer ut mat och vatten till katten?

Jag är ju inget stort fan av katter, men jag tycker så synd om den här katten. När man säger något till ägarna så säger de att katten inte gillar att vara ute utan smiter in genom porten på en gång. Men kan den inte få vara inne-katt då då? Dessutom vill jag kunna ha våran dörr öppen längre än 5 sekunder innan man är rädd att den kommer in till oss. En dag när jag kom hem och låste upp dörren kom katten ut från våran lägenhet. Där hade den varit hela dagen. Synd om katten, och inte så kul för kattallergikerna i familjen heller.

Jag tycker så synd om katten som får ha det så här. Eller det kanske är ok? Jag kan ju ingenting om katter, så jag vet ju inte. Men det känns inte bra.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Nä... stackars katt! :/ Och stackars er grannar, det kan ju faktiskt finnas de som är allergiska mot katter.
Ibland fattar man inte hur folk kan vara så korkade...
Jag får aldrig några engelska inlägg, de kanske verkligen gillar din blogg! =)
Kram!

Postat av: EmmaPQ

Nej men fy! Så kan man ju verkligen inte göra. Varken mot katten eller mot grannarna!
Vissa människor kanske inte borde ha djur...
Ha en bra dag!

2008-05-14 @ 10:04:29
URL: http://emmapq.blogg.se
Postat av: Madde

Men stackars katt!!! En del ska inte ha djur! Kan du inte prata med värden om katten... man ska inte behöva vara rädd att den kommer in hos en så fort man öppnar dörren...

2008-05-14 @ 10:32:42
URL: http://engelprinsessan.blogspot.com
Postat av: JoVi

Åhh, jag skulle bli galen på en sån katt! Eller rättare sagt, såna människor! :/ Finns det ingen värd som kan ta tag i det?

Jag brukar oxå få såna kommentarer, mest på inlägg jag gjort för hundra år sen. Knepigt! But I really DO love your blog darling! :)))

2008-05-14 @ 16:20:48
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Pippi

Men stackars katt! Sådär kan den ju inte ha det :( Fick också mängder med märkliga utrikiska kommentarer förut. Nu tycks de ha minskat väldigt mycket. SKönt. Men de var iofs lite underhållande när det kom till kritan *haha*

2008-05-14 @ 19:00:42
URL: http://langstrump.wordpress.com
Postat av: annebelle

Jag håller med, stackars kisse. varför ska den ut om den ändå går in...? :-o

2008-05-14 @ 21:41:16
URL: http://annebelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback