Surreal life II



I dag har jag varit på information om gymnasieskolan. Några saker slog mej:

1. Fasiken vad mycket roliga utbildningar det finns nu för tiden.
2. Vad seriöst allt verkar. Kan inte minnas att det var så här när jag valde till gymnasiet. Eller så var det JAG som inte var seriös.. ;)
3. Varför känner jag mej alltid som ett BARN tillsammans med andra tonårsföräldrar. De är ju VUXNA! ;)
4. Hur kan jag ha ETT BARN SOM SKA BÖRJA PÅ GYMNASIET? Jag tog ju nyss studenten, for crying out load!

I dag har L. varit på BVC för sista gången. Det känns också jättekonstigt! Det var en försenad 5½ års koll. Allt gick strålande, såklart! ;) Ett riktigt A-barn som ligger precis på medelkurvan på både längd och vikt. ;)) *haha* Sprutan var lite läskig innan hon fick den, men sen gick det bra. Som plåster på såren (ordvits!) fick hon en Askungen-barbie av sin snälla mamma. ;)

Andra saker jag hunnit med i dag är:

♥ Tittat på när O. fick sitta i knä på busschaffören och lära sej hur man kör buss, öppnar och stänger dörrar, tar betalt osv. (Bussen stog stilla). O. var så lycklig!
♥ Möblerat om på småisarnas rum. Det blev jättebra!
♥ Varit och fikat på cafe alldeles ensam! Konstigt, men skönt.
♥ Suttit på banken och väntat!! När jag väntat i en halvtimme hade 6 kunder fått hjälp, och 6 var kvar innan det var min tur. Då gick jag.
♥ Gräddat pannkakor på 12 dl mjölk.
Med mera.

Nu ska jag slänga mej i sängen. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Mysigt inlägg av dig! :)

Kanske allt verkar så seriöst med gymnasiet nu, för att du faktiskt är vuxen... ? =)

Men håller med om att det finns massor av roliga utbildningar nu, inte bara de typ 5 som fanns då vi var "små".

Och mysigt med café, busspraktik för O och pannkakor.

K R A M! Hoppas torsdagen blir lika bra.

Haka gärna på min shoppingutmaning om du har ork och lust.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback