Sista september



Dagens kvällsmat

Tacolasagne, 4 port.

1 stnachochips, 1 påse
300 gnötfärs
1 stvitlöksklyfta
1 sttacokrydda, 1 påse
1 stpurjolök
1 dloliver, med pimiento
225 gtacosås, mild
400 gtomater, krossade
2 dllätt crème fraiche
2 dlost, riven

Gör så här

1. Sätt ugnen på 225°. Lägg nachosen i en form. Bryn köttfärsen och blanda i pressad vitlök och tacokrydda. Fördela köttfärsen över nachosen.
2. Ansa purjolöken och skölj den. Strimla purjolöken och halvera oliverna och strö dem över köttfärsen.
3. Blanda tacosås med krossade tomater. Fördela såsen jämnt över purjolök och oliver. Rör crème fraiche så att den tunnar sig, tillsätt eventuellt 1 msk vatten. Bred crème fraiche över tomatsåsen och strö till sist på den rivna osten.
4. Grädda mitt i ugnen i 25-30 min.

Recept från Allt om mat.

Gott var det! Perfekt med "fredagsmys" på en grå och regnig tisdag.

Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Mmmm! Det var länge sedan jag gjorde tacogratäng. Gottigt en tisdag. :)

Vi har käkat köttfärsbiffar (köttfärs + fransk löksoppepulver + kesella) med pommes och tzaziki. Mums det också!

Kram och ha en go TV-kväll! =)

Postat av: JoVi

Mumsfilibaba! Det här skulle jag kunna äta typ NU. Men jag försöker ju hålla igen (som vanligt) så det blir bara frukt i kväll. Flärre-fia ska på bröllop på lördag och fotas om 1½ månad...och något kilo måste jag väl ändå kunna gå ner (hekto? gram?)..längtar till jul o allt julgodis som jag bara MÅSTE få frossa i hihi

2008-09-30 @ 20:14:00
URL: http://joviskarameller.blogg.se/
Postat av: Madde

Mums!! Härligt att fredagsmysa en vanlig tisdag!!! Fortsätt så!!!

2008-10-01 @ 10:42:10
Postat av: Smilla

MM så gott sitter här och slö läser bloggar, slutar om 15 min och är HUNGRIG

2008-10-02 @ 18:45:26
URL: http://smillasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback