Återbesök och goda muffins

I dag tog L. och jag tåget till stora sjukhuset. L. skulle på återbesök. Ögat ser jättefint ut. När hon har glasögonen på sej är ögonen alldeles raka. Det är otrolig skillnad mot förut. Dr. tyckte pckså att det såg jättefint ut. De var imponerade att ögat ställt sej så pass rätt efter bara en operation. Ögonläkaren visste tydligen vad han gjorde! :) Troligtvis kommer ingen mer operation behövas än på många år. *hoppashoppas* L. fick välja vad hon ville på stan när vi var klara. Hon har varit så himla duktig med operation, ögondroppar i tre veckor (sista dagen i går) och nu återbesök. Hon valde ett par skor! :)


Uppmärksamma läsare kanske har sett att L. kör stenhårt med benvärmare. ;) Så även i dag.


Hårspännen med blommor valde hon också. Här är det JAG som fått äran och prova. ;)


Så här fint är L:s öga nuförtiden. Skillnad mot förra bilden va?



I går bakade jag galet goda muffins med smarties och chokladsås. Mums!

2 dl mjöl
2 msk kakao
½ tsk bakpulver
1 nypa salt

Blandas i hop i en skål

2 dl socker
2 ägg
2 tsk vanilj

Vispas i en annan skål. Blanda ner mjölblandningen

50 g smör smältes
och ha i i  smeten.

Fyll i lite smet på botten av 12 muffinsformar. Spritsa på chokladsås (Färdig på tub). Häll på resten av smeten. Tryck ner så många smarties du tycker du vill ha i varje.

Grädda i 175 grader i ca 13 min.

Häromdagen bestämde jag mej för att sluta med socker igen. När kvällen kom efter första dagen var jag helt DARRIG. Det var hemskt. I dag har jag dock ätit lite socker eftersom vi varit borta hela dagen. Jag har både fikat och ätit glass.

Nu ska jag virka och titta på hockey. Heja FBK!

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Men gud vilka muffins!!! Tror att jag ska slänga ihop ett gäng såna jag också och ladda inför helgens alla påhälsande och bonusbarn.

Mumsisch!

Hoppas ni får en jättemysig påskhelg. Skönt att ögonkontrollen gick bra! Det var verkligen skillnad på ögonbilden mot den förra, jätteröda!

KRAM!

Postat av: Pippi

Snygga skor, snyggt spänne och fruktat goda muffins av vad jag kan se :) Skönt att ögat har läkt så bra! Kram!

2009-04-12 @ 19:01:07
URL: http://langstrump.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback