Fredag

Så skönt med fredag. Ledig fredag dessutom. Treledighet, finns det någt skönare? :) Nästa vecka har vi schemabyte på fredagen, så jag hade turen (ironi) och få jobba hela veckan!! Måndag-söndag. Min chef tyckte att jag skulle ta någon dag ledig, men jag vill hellre jobba och ta ut några injobbade dagar längre fram. :)

Mitt nya schema är jättebra. Jag jobbar 7-13, eller 15.30-21. På helgerna jobbar jag 7-16 och delad tur, precis som nu. Jag jobbar 21 dagar på 5 veckor. En gång på fem veckor är jag ledig bara 1 dag . Alla andra gånger är jag ledig två eller tre dagar. Jag jobbar två helger på 5 veckor. Äntligen är det lite skillnad mellan heltidarna och 75:orna (jag bla). Förut har vi jobbat lika många dagar, fast vi har jobbat kortare. Man har ju valt att jobba 75% av en anledning. Jag har svårt att se mej själv att jobba mer. Tycker inte det är värt det. Visst tjänar jag mer pengar, men jag förlorar massor av viktig tid! Tid jag hellre ger till mina barn, än till mitt arbete. :)

I dag ska jag och Teenien gå på stan igen. Vi ska fixa med hennes bankomat-kort (som hon äntligen gått med på att skaffa! ;)) och så ska vi shoppa lite. Det kliar i shoppingtarmen på M. Men tyvärr inte på mej. Jag är så dålig på att shoppa nuför tiden. Jag är väl för fet, antar jag. Dessutom är jag mer en vinterkläds-tjej än vad jag är för sommarkläder. Sen har jag blivit snål på äldre dagar också. ;) Men jag får väl vara smakråd och moraliskt stöd iaf. ;)

L. ska på disco ikväll. Hon har blivit så stor! Hon har verkligen blivit social. Leker jättemycket med kompisar . Det som är skönt är att hon leker med många olika kompisar. Hon trivs jättebra i skolan. Till hösten börjar hon ettan, men det är ingen stor grej för henne. Hon är inne i sitt klassrummet varje morgon och känner redan alla i klassen. Och fröken. Inte alls som på min tid. *haha* Hon är så cool och påhittig, min lillgumma. Så otroligt lik M.

Nu ska jag ägna mej åt min solståle, O. Vi ska läsa Morfar sjörövaren och gosa. Tur att jag har honom att krama på när jag är ledig. Vet inte vad jag ska göra på dagarna när han börjar i f-klass. ;)


Vi har roligt på dagarna, O. och jag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback