Sista augusti, liten uppdatering

Jag har helt kommit bort från den vanliga bloggningen. Jag skriver liksom aldrig vad jag har gjort och sånt. Men jag ska skärpa mej. September får bli en nystart för mej. Det är ju kul att läsa för mej iaf. ;)

Nu har M. och jag bott isär i en månad. Det har gått fort, det har gått bättre än jag trodde. Men det är upp och ner. Mest upp, med några rejäla dippar då och då. Men det är rätt beslut. Nu sitter jag vid min dator i mitt vardagsrum och poppar "Nobodys wife". Passande låt för mej. ;) Men vem vet.. Kanske? ;)

L. har börjat ettan och tycker det är jättekul. Men hon längtar efter läxor. ;) O. går på dagis 2 eller tre dagar i veckan och tycker det är alldeles lagomt. Ingen av mina barn har varit några "dagisbarn" utan är lika gärna hemma. Fast han trivs såklart på dagis. Nästa år ska han börja f-klass, det kan jag inte fatta, min bebis! ♥

Tonåringen trivs i plugget. Kan inte fatta att hon är så himla stor. Folk typ svimmar när jag säger hur gammal hon är. ;) Tyckte det var nyss hon lekte "Missan och Missis tv-program". *haha*

Jag själv jobbar på. Just nu trivs jag bra på jobbat. Det är skönt med ordning igen. Vissa vikarier vi hade i somras var från någon annan planet, medans andra var helt otroligt bra. Men det är ändå skönt med vardag igen. Vissa frågar om jag ska börja jobba heltid när jag är själv. Aldrig i livet! Det är det inte värt! Jag har sånt himla bra schema nu så jag skulle aldrig vilja byta. För mej är livskvalitet viktigare än pengar. Det är bara att rätta munnen efter matsäcken! :)

Så här glad blev jag när L. gjorde en prinsesskrona till mej! :)

Vi ses i september! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Och dottern hade en jobbig sak att berätta idag! Hon hade två läxor tills på fredag!:)

Är så skönt att höra att det känns bra för dig och jag håller med dig, pengar är inte allt!

Kram

Postat av: Åsa

Det hoppas jag! (att vi ses i september alltså.. om inte det så i oktober!)

2009-08-31 @ 21:48:58
Postat av: Smilla

Nä pengar är inte allt. Som sagt rätt munnen efter matsäcken så går det. Under min tid som ensammamma så jobba inte jag heltid och vi inte bara överlevde utan kunde göra roliga saker också =)

kram

2009-09-01 @ 13:25:31
URL: http://smillasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback