Vindstädning

I dag har jag städat vinden. Så himla skönt! 4 sopsäckar med gamla kläder som ska kastas. Eller skänkas bort. Bort ska det iallafall. I bärjan kunde jag inte kasta något, men sedan röjde jag järnet. Fast jag sparade mycket också. Små bebiskläder kan jag inte kasta. Likaså kläder med speciella minnen. Och kläder jag tycker extra mycket om. Gjorde värsta fynden på min egen vind!



Min gamla mys kjol. Världens mjukaste. Och två par ribbade strumpbyxor. Säkert 10 år gamla men helt moderna. (kanske inte kjolen då.. ;)) Dessutom kunde jag ha allting. :) Elastikst och bra..



Hade glömt att jag äger servisen Ranka från Gustavsberg. Tallrikar, djupa tallrikar, assietter.



Kaffekoppar och fat. Gissa om jag blev glad! :) Har ärvt den av min mormor och jag tycker så mycket om den. Nu står den i köket!



Hittade även nyckeln TILL vinden. :) PÅ vinden! Den har varit borta i flera år, och jag trodde _absolut_ att det var O. som hade haft bort den. Han var väldligt pillig ett tag. Men det var det ju inte. Förlåt O! ;)
Har lånat grannens vindsnyckel under tiden. Sen hittade pappa några gamla nycklar efter farmor som han tog hit och provade. En av de passade. Antar att låsen inte var alltför säkra i förr i tiden. ;)) (Farmor har aldrig bott här) Så från att ha haft noll nycklar i flera år har vi nu två. ;)


Sen hittade jag en massa gamla kläder. Kom inte och säg att jag inte varit färgglad en gång i tiden. ;)


*hihi* Jag hade en period när jag var lite hippie-aktig. ;)

 
Sen hittade jag mina gamla sammetsjeans. My god vad kul vi har haft tillsammans! ;) Vågade inte ens prova dem. ;) De är icke elastiska och det vore stor risk för kvävning, om jag ens skulle få upp dem så långt. ;)



Strumpbyxor med bjällor, anyone?? ;))

Ett tag hade jag och en kompis mani på att bräcka varanda med roliga/konstiga/knäppa kläder. Vi hade en "idol" bland innefolket på favoritutestället. En skitcool tjej som hade cd-skiva som halsband. En gång när vi var ute på galej hade jag lånat ett gammalt 70-tals-halsband av min mamma. Vi träffade på "Cd-skivan", som vi kallade henne, och hon sa åt mej att jag hade "ett jävla coolt halsband. Då var min lycka gjord! ;)) Det var nog någongång efter det jag började klä mej lite mer diskret. Mission completed liksom. ;)

Nu ska jag se på Mästarnas mästare. Jag hejar på Ara, Elofsson och Wassberg!

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Ha ha! Vilken lyckad vindsröjning! :) Vad lustigt att nyckeln dök upp också... ;)

Jag är sån hopplös kastare, jag kastar allt. Skulle jag leta ute i förrådet skulle jag hitta nada, förutom ett par vinterjackor och skor.

Kram!

Postat av: Åsa

My eyes, my eyes.. du milde vad färggrann du var! ;) Jag tittade på foton när jag var hos pappa vid jul (snyft..) å jag var rätt färggrann jag med.. Kom hit å var färgGLAD :)

2009-02-03 @ 22:06:07
URL: http://fialottapersson.blogspot.com
Postat av: Patricia

Jag håller också på att röja hemma, både i förråden och krypvinden. Jag har sååå fruktansvärt svårt att slänga något, men jag fick åtminstone ihop 7 sopsäckar gamla grejor som bara ska köras till soptippen. Det känns himla skönt efteråt.

2009-02-04 @ 18:09:12
URL: http://patricia74.blogg.se/
Postat av: Linda

Man har en guldgruva hemma, mer än man anar. För man hittar verkligen fynd när man ställer undan olika saker och sedan glömmer bort vad man hade ställt undan dessa saker. Kul att "hitta" dom sedan. ;)



Kramar

2009-02-04 @ 20:07:22
URL: http://idaliza86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback