2:a dagen

Har jag haft semester? Jag minns inte iaf. Man blev verkligen inkastad i verkligheten på en gång. Men jag har världens energi. Det brukar jag ha när jag har jobbat. Slöar alltid till på semestern, och det är väl bra. Men jag trivs bäst när jag är energisk och i farten. För det mesta iaf. ;)

I går var jag och tonåringen på stan. Jag var snål, som vanligt. Men så hittade jag ett par jeans för halva prisetsom jag provade och blev kär i. Men snål som jag är så tyckte jag att det var för dyrt med 249:-. *hahaha* Tur att M. var med och _tvingade_ mej att köpa brallorna, för nu vet jag inte hur jag klarat mej utan dem. I ♥! :)


Här står jag och posar i mina nya baggyjeans och läckra matchande foppisar (och fotlänk, och garderobsdörrar! ;)). (Jag har dragit upp dem i benen, de är hellånga) Tyvärr blir det inte bättre bild än så här, för jag _vägrar_ låta mågon ta kort på mej när jag står och posar. ;)

I dag har vi bakat 4 sorters kakor. Kolasnitt, chokladkolasnitt, brysselkex och daimkakor. Gott!

Folk runt om oss visar sitt rätta jag nu. Jag terapibakade och sambon (eller mitt EX! ;( ) åkte och terapifiskade. Vi bor ju ihop än, och det funkar bra. Om bara endel folk (på hans sida såklart) kunde slappna av.

(Jag vet att jag skrev att jag inte skulle skriva om det här, men det är så svårt att inte göra det. Det tar ju liksom upp rätt mycket av mina tankar just nu.)

Just nu på Berget:

O. tycker att badcapar är grejen just nu. Varje kväll efter duschen ska han ha sin poliscape på sej. Min fina kille. Min enda kille! Men han tycker jag är bäst iaf! :)

O: Mamma, du är min bäjbu. Vet du vad det är?
Mamman: Bebis?
O: Näe, det betyder ju _ÄLSKLING_. Du är min älskling, mamma!

Ja, det är jag! :)

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Å, tur att du har dina goa barn som piggar upp dig. Ska du bo kvar på Berget? Amlon är inte Amlon utan Berget...

jo, man vänjer sig nog.

Men usch vilken jobbig jobbkänsla. Så vill man inte känna andra dagen.

KRAM!

Postat av: Åsa

Snygga jeans å smarriga kakor bäjbu! :)

2009-07-22 @ 09:48:25
Postat av: Pippi

Kakorna såg sjukt goda ut. Du har inte lust att komma hit och baka lite?! Ni får bo gratis... :) Vilken tur att din dotra tvingade dig att köpa jeansen - de var jättefina och 249 kr är ju nästan liktydigt med gratis. Kram!

2009-07-22 @ 11:03:32
URL: http://langstrump.wordpress.com
Postat av: Amlon

Camilla: Jag blir kvar på Berget! I dag känns allt bättre!KRAM



Åsa: Tack, bäjbu! :)



Pippi: Vore det inte så förbenat långt skulle jag göra det, lätt! :)Ja, det är tur att hon är envis! ;)Kram!

2009-07-22 @ 19:04:29
URL: http://amlon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback