Låg och dikter

I dag blev det en riktigt låg dag. Jag är inte van att bli utskälld för saker jag inte är ett dugg skyldig till. Jag vill bara ha lugn och ro. Lugn och ro!! Fatta det!

Lugn och ro fick jag iaf hos mormor och morfar idag. Just nu är det min oas. Det är det alltid iofs, men nu mer än någonsin. Jag och småisarna var där och åt grillspett. Sen åt vi goda kladdmuffins. Tyvärr blev bilden suddig..



Nu sitter jag med lurarna på mej. Jag lyssnar på Winnerbäcks sorgligaste låtar och känner mej lite låg. Regnvädret utanför hjälper också till. Det känns som det är höst nu. Regn, och jag börjar jobba i morgon. *snyrr*

När jag gick i lågstadiet hade jag en fröken som hette Vivi. Jag tyckte så mycket om henne. Hon älskade
Dan Andersson. Så hon berättade jämt om honom, och vi fick lyssna på när hon sjöng, eller läste hans dikter. I bland släckte hon ner i klassrummet och "tände" en låtsasbrasa (Typ vedträn med lampa i..). Sen sjöng hon. Det var så mysigt! Dans dikter har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta, tack vare Vivi. Den skivan jag lyssnar mest på på Spotify just nu är Sofia Karlssons "Svarta ballader". Jag älskar hennes version av "Jag väntar".

So, here´s to you Vivi:

Kommentarer
Postat av: pippi

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback